Helsingborg djursjukhus - Gillar ni de?
Jag hittade en gammal tråd på vovve.net om det och tänkte fråga vad ni tycker om de. Jag tror inte jag ska fortsätta där men tanke på hur det gick igår… Min hund går på 3 ben sedan 9 veckor, min vet ville få en extra utredning av en ortoped. det stod mellan Helsingborg och Lund. Lund har en bra ortoped med bara varannan vecka så jag valde Helsingborg trots att jag har 6 mil där och sammanlagt 4 timmar dit och hem… Ja flera besök hos de, nöjd var jag. Men hunden var inte bättre, jag bokade en tid hos han i Lund (nu på tisdag går vi) och åkte dit denna vecka i tisdags i med att hunden var inte bättre men jag hade min andra hund och en extra hund som ingen kunde stanna med och gå ut om det skulle ta lång tid i Helsingborg (sist var jag borta 7-18, som tur var min granne hemma och tog ut min hund). Medan vi var där ringde "vår" vet från Helsingborg och var förbannad och arg att jag inte åkte till de. Hon förstod inte att jag inte kunde just då och valde en närliggande djursjukhus (2 mil istället för 6 mil). Men efter Lunds besök var det samma sak igen, varken bättre eller sämre. Då ringde jag Helsingborg i med att de ville se henne på fredag om inget var bättre (det sa hon när hon ringde i tisdags). Jag frågade om de kan göra något annars är det inte lönt att jag ska komma och få inget hjälp.
Ja då packade jag den hunden och min andra hund om det skulle ta lång tid. Vi skulle betala över 1000 (betalade 15% till slut) för INGET. Så fort de hörde att jag bestämde mig att behålla tid i Lund hos en ortoped (deras förre detta chef) så sa de att de kan inte hjälpa henne. Jag frågade, bad om hjälp. Hallå till tisdag är det mycket tid kvar. Ska hon plågas med att hoppa på 3 ben… Det finns något som man kan göra! Nej vi ska inte hjälpa henne om du bestämde dig att byta djursjukhus… För det första jag byter inte utan har en bra i Landskrona - den enda de ville därifrån var en ortoped konsultation. För det andra kanske de gillade inte sin chef… För det tredje kommer man och vill ha hjälp så borde man få det… och inte betala över 1000 för INGET. Skulle det behövas rehabilitering så hade jag aldrig kunnat åka några gånger i veckan till Helsingborg och tillbaka.. Så valet tycker jag är bra. Fast som sagt jag kommer att åka till Landskrona annars om inget extra behövs så jag har inte direkt bytt från Helsingborg mot Lund. Men jag kommer aldrig åka till Helsingborg igen… Inte efter det hur de behandlade mig och min hund som är i akut behov av hjälp. Ser de i Helsingborg bara pengar i ögonen? Pengar som de kommer inte att tjäna på min hund om jag byter? Tråkigt :( Egentligen borde jag vägra att betala så mycket för INGET..
Jag vill bara säga att jag var nöjd innan, de kom på vad kan det vara för fel med min hund, ringde undrade hur hon mår, lovade att om det blir inte bättre så hjälper de henne tills de hörde att jag ska ändå till Lund nu på tisdag..
Lite om det skrev jag här också
http://hundtrio.blogspot.com/2010/11/att-byta-sin-vet.html
http://hundtrio.blogspot.com/2010/11/strul-med-vet-fortsattning.html
Klart att det kan vara svårt att hålla på med olika journal hos olika vet men min tanke var att gå till han och fortsätta med Helsingborg annars. men nu vet jag att det blir aldrig så.
Vilka är era erfarenheter av Helsingborg regiondjursjukhus?
Förstod inte mycket av texten…. men jag bor i norra sverige, så jag är inte så berörd :)

#1 Vad är det du inte förstod? Skrev jag något fel? Kort: Jag var i Helsingborg djursjukhus nu i fredags, blivit lovad via telefon att få hjälp om hon inte bli bättre. Kom dit efter flera timmars resa och flera timmas resa hem tillbaka och fick betala över 1000 kr för inget. för att jag ska till ett annat på tisdag så ville de inte hjälpa mig och min hund som har mycket ont. så jag undrar om folk gillar de eller inte, vilka efrarenheter har folk från de.
Endera är det för att jag druckit ett par glas vin, eller så är det det faktum att hunden har haft ont i 9 veckor och du inte sökt hjälp nån annan stans.

#3 Jag kanske inte har berättat allt här i med att jag har berättat innan om det. Besök igår var vår 4:e besök hos olika veterinär. Så nej jag har inget att bli arg för mig själv så alltså vi söker hjälp hela tiden. Första vet var en vanlig och hjälpte inte mediciner så sa hon att söka en ortoped och skickade remmis. Lund hade inte tid - ortoped där är bara varannan vecka och han var precis där så två veckor ville jag inte vänta. Så det blev Helsingborg istället. Nya prov, nya tankar men mediciner har inte hjälpt. Jaha då var vi där för 2 veckor sedan på dagakut, tog nya prov och en ny diagnos kom. Kortison fick hon och var bättre (gick på 4 ben) tills vi minskade dos. Då var det 3 ben igen. Då var det lund akut i tisdags men när vi kom dit gick hon på 4 ben - det händer vissa eftermiddagar när kortison verkar. så tjej sa att vi ska fortsätta med kortison och behålla vår tid nu på tisdag. inget har hänt - varken bättre eller sämre så vi åkte till helsingborg igår på dagakut och de vägrade hjälpa henne i med att vi ska till lund på tisdag… de ser bara pengar som de inte kommer att tjäna på henne om jag ska till lund istället.
Så snacka inte om att jag inte sökte vård.
#4 woow woow…ta´t lugnt….Du kan inte ta för givet att alla läst alla dina tidigare trådar och inlägg….
Anledningen til att du inte fått nån hjälp verkar vara för att ingen hittat nåt egentligt fel? eller? Fått nån röntgen?

#5 vi har en diagnos polyartrit och hunden har svarat på kortison och gick bra på 4 ben. Så fort vi minskade dos så gick hon på 3 ben och trots samma dos som innan nu går hon på 3 ben.
Ja massor av röntgen bilder och allt ser jättebra ut, olika blodprov, ledvätskeprov och annat…
Dessutom handlar det mest om att när jag ringde innan och frågade om man kan göra något för henne nu så sa de att det går och jag ska bara komma hit. Kom jag hit så fick jag inget hjälp på grund av att jag går till en annan nästa vecka. Varför lova något när de vet att jag har 6 mil dit och 6 mil tillbaka och inte alltid har råd att komma dit eller tid så att någon kan passa min andra hund.
ok. då börjar jag förstå.
Avståndet till djursjukhuset har jag svårt att dribbla med. Jag har 6 mil enkel väg till närmsta och 8 mil till det andra. Så är det bara och det är nåt man får leva med.
Att hon fått diagnos men svarar olika på samma behandling kan man knappast lasta djursjukhuset, eller?
Sök ännu ett djursjukhus, även om det är Ännu längre bort!

#7 Kanske därför att du inte har en egen hund till och en som finns hemma hos mig ibland. Man kan inte bara sticka iväg utan att hitta någon som kan passa min andra hund.
Du verkar inte förstå.. jag lastar inte de för det utan för att om man ringer de och frågar om det är något de kan ge henne nu och hjälpa ja klart kom hit. kommer man hit efter flera problem med skånetrafiken på grund av snö så vill de inte hjälpa henne bara för att jag ska till ett annat nästa vecka! de kunde de sa via telefon utan att jag behövde komma.
nej vi ska inte söka till ett annat nu. vi har bokad besök nu på tisdag i lund.
jag har 3 hundar…. vad nu det har med saken att göra. Måste jag iväg på djursjukhuset så måste jag naturligtvis skaffa hundvakt till de två andra.

#9 ja precis men du kanske har lätt med en hundvakt :) det har inte jag i med att jag själv sitter som hundvakt ibland :) man kan inte bara dra iväg och sitta där hur länge som helst. som sagt sist 7-18 var jag borta men då hade jag en som kunde komma till min andra hund. det har jag inte annars i med att jag passar hennes hur när hon jobbar och hon jobbar mycket ibland. så nej man ska få lov att välja den vet man är nöjd med och kan komma i vilket fall
#10 jag menar absolut inte att klanka ner, men skaffar man hund har man ansvaret över att man har tillsyn. Det gäller utan undantag enligt min mening. Jag kan inte skylla på att jag har svårare eller lättare att få hundvakt. Det är min skyldighet att ha sådant planerat innan jag skaffar hunden. Givetvis kan det krisa ihop sig, men det är fortfarande MIN skyldighet.
Håller med dig om att man ska välja den vet, man vill, och det har man rätt till åxå. Du har träffat på ett rötägg, och det borde du tala om för henne :)

#11 man kan inte förutspå allt :) det är jag som inte har jobb och studerar på distans och är hemma nästan hela tiden :P så nej ingen hundvakt behöver vi. Sen är det riktigt akut så tar man kanske den andra med sig. men jag menar det var aldrig akut med henne så utan får rätt och kan välja vilken jag vill om det passar mig bättre.
Som sagt jag ska bara på tisdag i lund, annars är vi tillbaka i landskrona där jag vet att de ser hunden inte pengar som de gör i helsingborg
Jag hoppas hunden får hjälp i alla fall, så att bekymret försvinner :)
Lycka till!!

Tack! Det får man alltid hoppas. Men jag vet vem vi ska vända oss till om inte han hjälper heller. det finns en annan ortoped också utanför malmö. jag ska bara vända mig till första klinik och och be om remis dit.