Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 8419 ggr
tiras
0

Standart ?

Vill gärna ha era erfarenheter.Är sugen på att testa det  jag har hört övervägande bra om det och vet att det krävs lång infasning

mvh tira

* tiras

[Hilo]
0

Kör på, mina hundar funkade fint på det och det är över lag ett bra foder.
Mina erfarenheter är bra.

[chouwa]
0

Standardt är det mest fantastiska jag hittat och jag tvivlar på att jag någonsin kommer hitta något bättre. Jag BARFar mina hundar delvis och så får dom Standardt. Skillnaden på min Salsa från andra foder till Standart är extrem och jag är väldigt förvånad själv då jag trodde att detta foder var överskattat. Efter fyra år nu vet jag att det är det Inte! :-)

Mimmsis
0

En av våra hundar är leversjuk sedan tre år tillbaka. Vi provade specialfoder från både Hills och Royal C för leversjuka hundar innan vi blev rekommenderade att prova Standart Mild (väldigt snällt mot hundens organ) Och det fungerar jätte bra! Sedan vi bytte till Standart (för ca ett år sedan) har han slutat må illa och äter med mycket bättre aptit. Så jag rekommenderar verkligen detta foder!

Mischa
0

Har också bara bra erfarnheter.

Mycket prisvärt torrfoder.

≧◔◡◔≦

Glamgirl
0

Mina hundar äter också Standardt.
Mycket bra foder!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

tiras
0

Men då testar jag nog igen.Testade en ggn för nåt halvår sen men tiken blev så jäkla sjuk av det ( fast jag fasade över jätte sakta ) men nu ska jag testa igen.Jag är super nöjd med det dom äter nu.Kanon vikt,bra muskler,fin päls men det blir så mkt bajs av det. ;)  Känns lite  som om dom bajsar lika mkt som dom äter.Standart ( som jag förståt det ) ska ge mkt mindre och fast avföring

* tiras

[Hilo]
0

#6 Kanske ska testa en annan sort Standart än den du hade innan?
Jag använde Vild hjort normal till mina hundar (gått över till färskfoder)..

tiras
0

Ja jag tänkte fasa över till normalen ( testade mild förra ggn )

* tiras

[pummis]
0

Min ena whippet får Standardt Normal och jag anser att det är ett kanon-foder! Han får 4 dl/dag och är jättefin i hull, muskler och päls.

Körde tidigare på Standardt Normal Extra men då han gick upp i vikt av det gick vi över till normal.

Prisvärt och väldigt gott (enligt Danny då Flört)

Lyan
0

Jag har gett Standardt till tiken i ca 2 månader, hon har hela tiden haft lite ont i magen och slemmig lös avföring, tänkte byta i veckan men ett par dagar innan jag hade möjlighet att köpa nytt foder blev hon bättre i magen så jag fortsätter ett tag till. (Hon har blivit grundligt undersökt och testad hos flera vet. och preliminär diagnos är kronisk colit, så jag ska testa lite olika foder och funkar det ändå inte ska hon genomgå gastrskopi)

Pommen började få några kulor i sin mat förra helgen, i torsdags fick vi in akut för han bajsade slem och det droppade blod ur rumpan på honom så med honom vågar jag aldrig prova igen.

Changrila
0

Jag ger Standardt Normal till min ena hund. Har visserligen bara haft det i några månader, men är än så länge toknöjd!

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Chanku
0

Jag har precis bytt foder till Standardt. Än så länge nöjd, men det är för tidigt för att uttala sig. Kan dock vara lite kinkig med att äta, vilket är förvånande då min tik är den mest glupska hund jag har varit med om. Hoppas att fodret kommer leva upp till mina förväntningar :)

När jag fasade in Standardt började jag med några få kulor om dagen (typ 10 kulor på 2 dl annat foder). Första dagarna var det inga problem, men sen blev hon ganska konstig i magen. Väldigt mörk, krämig bajs och hon bajsade bara en gång om dagen. Men efter tre dagar så gick det över och då kunde jag fasa in henne på enbart standardt ganska snabbt. Jag hade räknat lite fel på mitt gamla foder så infasningen gick snabbare än tänkt…

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Chanku
0

Jag ger Normal förresten :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Namiko
0

Jag körde på standart (högenergivarianten) i ett kanske ett halvår till blandrasen, var inte helt nöjd med det då han alltid var lite smådålig i magen. Det var inget som varken han eller jag tänkte särskilt mycket på förrän jag bytte till halla aktiv och magen blev perfekt på honom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Emaljoh4
0

GladJag kör på standardt till min tik just nu, men ska gå över till färskfoder.

Moa har tyvärr varit hård i magen av fodret standardt, men jag tycker ändå det är ett bra foder.

Moa äter Standardt Extra

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Lyan
0

Ping har gått från löst, kletbajs med slem till stenhårt bajs med mindre slem :-/ Har 2 kg kvar och märks det inte något mer blir det byte till något annat

Emaljoh4
0

#16 Jag har ca 10 kg kvar! Flört

Lyan
0

#17 Fast min jycke väger knappt 3kg så det är drygt en månads foder på 2kg :-P

Emaljoh4
0

#18 Hihi, min hund vägerca. 4 kg, så det räcker ett bra tag också Glad

Lyan
0

#19 Oj, ja då lär det inte ta slut på ett tag :-P

Emaljoh4
0

#20 ehhee, nej Tungan ute