Hund på jobbet?
Ni som har med hundarna på jobbet, vad jobbar ni med?
Intressant fråga jag tänkt på länge.

Jag hade min hund med på jobbet i början, men sen ledsnade hon och började föra ett jäkla liv så det var bara till att hitta en annan lösning.
Jag jobbar på en bilverkstad.
När jag jobbade på ett kort tidsboende för äldre följde hon med dit . Dom äldre och penny älskade det :) nu dock fick jag flytta över till hemtjänst där hon inte kan följa med

#3 Fina Smilla
Vad får du göra för kul på går'n då?
Personlig assistent.
Kan inte jag ha med henne (letar nytt jobb) tar sambon med henne.
Han kör lastbil.

#4 Fodra, mocka, ta in/ut osv. alltmöjligt med gårdens kossor, hästar, hund (borde collie) och katt ;P
Lite av en alltiallo, de som behövs för dagen.
Smilla är med på det mesta, dock får hon inte leka med hunden (hon är gammal och smilla för vild).

När jag körde lastbil var hundarna med på dom företagen där det fungerade. Jag jobbade som lots och hoppade runt på en massa olika företag. När jag körde bröd ex så fick jag inte ha med hund.
Nu jobbar jag på en bilvårds firma som rekonditionerar, reparerar och lackar om bilar. Jag har ganska precis börjat där och bara pratat lite löst om att jag skulle vilja ta med dom. Det finns dett perfekt rum i anslutning till verkstaden som som skulle kunna vara i. Men jag har inte fått något klart besked om det är ok än. Har en jobbarkompis som är fruktansvärt hundrädd tyvärr. Men jag hoppas att jag frammåt i tiden kommer att få ta med dom dit!
Transportledare, hon får sitta med på kontoret och roa chaufförerna när dem kommer in :)

När jag jobbade på mitt förra jobb där jag var själv på kontoret och bara hade en hund så var den med. Går ej på mitt nya jobb så nu är det dagis.

10 år i djurafär, där hade jag hund med. Nu konsum, där är det inte tillåtet.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jobbar ej men går på gymnasium. Går lite i en särklass och brevid mitt klassrum, där jag sitter ensam har skolan ett hunddagis för lärarna där lämnar jag min hund också om jag skulle behöva stanna längre stunder i skolan men som tur är är jag bara borta i 2 timmar från hemmet och distanspluggar så dom har mig hemma i princip hela dagarna. 
Annars tar min mor eller far med sig hundarna på jobbet.
Mamma, personlig assistent hos hennes brukare får man ha med sig hundar och pappa egenföretagare så hundarna får följa med när han åker runt och kollar till byggena.