Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 10049 ggr
Borgarn
0

Allt man behöver ha när man får hem sin valp?

Ja vad behöver man när man får hem sin valp?
(alltså koppel och allt?)
Vad hade ni hemma redo när ni fick hem eran valp/vuxna hund?

FummelFia
0

När vi fick hem våran valp så hade vi en korg åt honom att sova i, en vatten och en matskål sen så fick vi koppel och leksak från uppfödaren.

Pia
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Koppel och halsband, katternas Bia-bädd, matskål, mat, leksaker, filt. Fick även mat och välling från uppfödaren. Men sedan sov han i sängen ändå…:)

På bilden är vi på väg hem, från Skåne till Stockholm. Vi tog även med hans bror upp hit, så de hade sällskap av varandra hela vägen.

KerstinP
2

Han är allt för söt lille Malte.

Jag visste inte hur stor hon var så vi hade inte ens ett halsband till våran Semla svårt när det är en blandras. Men vi hade köpt hem mat. Halsband,koppel och korg va nog det vi köpte första veckan.Korgen använder hon bara under dagen på natten sover hon och en av katterna hos oss. Bilden samma dag som vi hämtade hem Semlan från skåne.

Pia
0

Ursöt Semla!

Faxlin
0

Jag har alltid skickat med mina valpar, halsband och koppel (om ägaren inte redan har det), en liten sovdyna, en liten filt (som luktar mamma och syskon). Lite mat om man inte hunnit köpa det heller. En liten kartong med lite små roligt i, lite godis och välkommen valp häfte och dyligt.

Sedan brukar jag rekomendera alla mina valpköpare att handla hem, en mat och vattenskål, en bra klotång och mat. De kan även få köpa första säcken mat till uppfödarpris av mig.

Ursöta valpisar ni har där. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AnneN
0

När jag fick hem min valp hade jag fixat; bädd, koppel + halsband, mat/vattenskål, leksaker, valpfoder, hundbur, hundgodis och grindar till de rum hunden inte fick vara i.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Pomperipossa
0

Bädd, koppel, halsband, matskål, vattenskål, foder, klotång, leksaker….

Lotta
0

Halsband, koppel, bädd, leksaker, ben, borste och kam, mat, godis och skålar sedan var det nog inget mer tror jag. Åhh vad vad jag tyckte det var roligt att inhandla allt, för man är ju så  förväntansfull och vill ha hem valpen på en gång. Skrattande

Maja
0

Egentligen ingenting.. ^^ Det var egentligen inte meningen att vi skulle köpa Nero först, utan bara titta, men när vi ändå var där så kunde vi väl lika gärna ta med oss honom hem.. ;) Så vi köpte halsband, koppel, mat- och vattenskål på vägen, foder fick vi med oss från uppfödaren, mamma tog fram en madrass som han fick sova på och han fick en strumpa fylld med tidningspapper som leksak.. ;)

Nästa dag så åkte pappa iväg och köpte lite nya leksaker.. :P