Uttråkad hund?
Här kommer ett litet och snabbt recept på hur man kan råda bot på en uttråkad hund.
Detta behövs:
- En uttråkad hund
- En äggkartong
- Något riktigt gott
Gör såhär:
- Sätt in det goda i äggkartongen, desto mer desto längre nöje.
- Stäng äggkartongen.
- Sätt den på golvet och kalla på hunden.
- Njut av nöjet!

smart grej måste testa sen
För att göra de lite svårare så tog jag tidningspapper och slog in godisbitarna i och la i kartongen, sen tejp runt om, sen gömde jag den.

smart!

#2 Kan det inte finnas risk då att hunden råkar svälja godisen med papper och tejp och alltihopa då? Om det är som levergodisar liksom.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Det ska jag testa. Jag har ofta idétorka med saker man kan aktivera sin hund med inomhus.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#4 det beror nog på hunden, här finns det en väldigt kräsen hund som skulle kunna hitta en sandkornsstor godis i kartongen utan att smaka på något annat;)

#6 Haha ;D Det är sant. :) Tänkte inte så långt. Mina hundar är duktiga på att öppna paket utan att käka upp pappret iofs. :) Haha, så bra att man tänker liiite längre, än dit näsan räcker. (a)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
haha, testade det nyss och han fatta ganska fort vad han skulle göra. Testa också med att lägga en godis under en plastburk som han ska få tag på och det har han tidigare inte klarat men idag skicka han plastburken in i väggen och fick sin godis. 
testade det nu ikväll men det tog bara 10 sekunder för Åskar;/ han bet snabbt upp ett litet hål i ena kanten och sen tog han tag i andra änden och skakade ut allt:p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#9 min valp gjorde detsamma… men sen e hon ju duktig på att bita hål på saker.
#10 klart han är smart! han är ju min 
#11 haha ja, vi behöver nåt mer avancerat till våra 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#4 Inte mina hundar iaf. Jag delar frolic i 4 delar tar en bit tidningpapper och knycklar ihop och lägger det i kartongen, sen virar tejp runt äggkartongen.
Men som någon annan skrev så är det helt beronde på hunden.
På tal om uttråkad hund, så använder jag mig också av burkar med lock, shampooflaskor, ketchup, gamla märgben som jag har fyllt med uppblöt trorrfoder och in i frysen.

måste tästa! ^^
Min äter upp äggkartongen och struntar i godisen?