Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3191 ggr
lsoderberg
0

morrhår?

hej jag måste fråga en sak, har hundar morrhår?  jag klippte min dvärgpudelsvalp i ansiktet igår,han röck till varje gång jag klippte. först trodde jag att de va läskigt men sen börja jag undra om de gjorde ont. sen kom jag och tänka på att han kanske har morrhår, så jag började leta, och ja, de va några "hårstrån" som va hårdare. jag känner mig så dum och jag borde ha kollat och läst på mer innan jag rörde saxen:'(

men min farmor klipper sin pudel i ansiktet och hon klipper väldigt kort, också tänkte jag på trimmarna(heter dom så?) som klipper ju jättekort i ansiktet, men klipper dom rund morrhåren då?

ussch jag känner mig så dum:(

lite rörig text men jag någon fattar va jag menar.

väldigt tacksam för svar!

jenmjao
0

Jag tror inte det gör ont jag tror bara att hunden inte är van. Min pudel ska alltid rycka undan nosen efter tre klipp och fnysa bort alla hårstrån som fastnat på nosen och klia sig på nosen. Jag tror inte det gör ont att förlora sina morrhår via sax klippning? Dessutom klipper ju alla bort pudlars morrhår, dom följer ju liksom med med allt annat :/

lsoderberg
0

okej va skönt att höra! :)

för på katter ska man ju verklige inte klippa trodde de va så med hundar också :)