Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1583 ggr
Real
0

Hund Försäkring??

Hejsan,. snart får vi våran vovve. Om bara 4 dagar faktist:)

och så ska man självklart ha hundförsäkring enligt mig. Men vart?? har ni några bra försäkringar.. man har hört illa om agria, iof ska man inte tro allt man hör..

kom gärna med förslag och skriv om vad ni har:D

Susanne
0

Agria är nog det bästa för din hund. Du får mer i din försäkring hos dem om jag inte minns fel.
Molly har den mest omfattande försäkring man kan ha hos dem och den kostar ca 2500:-/år (jag är med i Brukshundklubben och får därigenom 10% rabatt).
Då man hos Agria får valprabatt med 30% betalar vi i nuläget 1726:-/år (valprabatten har man hela första året hunden är försäkrad).

Man ska aldrig byta bolag på sitt djur då de ofta vill ha in div.kostsamma tester och intyg från veterinär.
Hoppas detta hjälpt dig något.

Susanne

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Susanne
0

Glömde berätta att jag har den lägsta självrisken.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

MeMyselfandI
0

Personligen tycker jag IF är bättre än Agria. Har liv/sjukdom/olycksfall och VeterinärX betalar ca. 1700:-/år och hund, självrisk 2000:-. Men jag rekommenderar dig att gå in på respektive bolags hemsida och kolla villkoren, brukar finnas att ladda ner (eller ring och be att få det hemskickat).

Det där med att du har "hört illa om Agria" -  såna historier kan du få om varenda försäkringsbolag tyvärr.

(…puh, ja Real det är en djungel med dessa försäkringar…)

Real
0

Okej.. tack tack

Ja vi ringde iaf agria idag.. och det verka funka bra.. De där med rabatten är ju härligt:) Vi ska självklart gå med i bruks med .. eftersom de är våran allra första hund alldeles själva så tycker jag de är ett måste nästan med brukshundsklubben.. Med alla kurser och tips osv. Men jag tror faktist att vi ändå ska ta agria.. men vi får kolla runt lite mer först, man kan alltid hitta nått bättre (Kanske)

#3Jo skit snack kan komma jämt, man får kolla efter själv först. innan man dömmer. .. (haha, jaa de är det verkligen.. inom ALLT)

Sisikarlstad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har If o Veterinärvård Xtra det är suuuuper! För du får ut för medicinen där oxå som du ej får på Agria.

När min AM Staff tik fick livmodersinflammation så stod de för HELA operationen på 10.500kr bara för jag hade betalat 2000kr som självrisken är för undersökningar o provtagning mm. Alltså om man kommer över 2000kr som är självrisken så står IF för resten. Fick operationen o pengar för all medicin som jag lagt ut!!!! SUUUUUUPER BRA!!!!!Flört

kerstinjoh
0

Jag har också IF. Men när jag för enkelhetens skull ville flytta Alfons till Folksam, där vi hade våra andra försäkringar blev det NEJ! Han är 50% pitbull och det godtog de ej.

Jag fick inte ens halvförsäkra honom. Ja, den del som är dalmatiner!!!!

smurfan-13
0

Det lönar sig ofta att kolla upp de olika bolagen noga. Billigaste premien behöver då rakt inte betyda bästa försäkringen, precis som dyraste premien inte heller behöver betyda det.

Själv har jag alla mina hos folksam & är mycket nöjda med dem! Aldrig har det strulat då jag har behövt använda dem!

AnneN
0

Beror på vad man begär av sin försäkring, men jag vet av erfarenhet att har man en blandras så kan man inte livförsäkra den hos IF men jag vet att Agria har bra vilkor även för blandisar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Livförsäkring för blandras finns hos IF. Jag har en på Alfons, blandras.

Malin-A
0

har himla dålig erfarenhet av Agria =/ så jag har Sweland..

Alex
0

Haha gammal tråd hittad.. ^^ Mexx är i alla fall försäkrad i Folksam. Har inte behövt använda den själv, men är billig och har bara hört positivt om dem av andra..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst