Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 602 ggr
vildkatta
0

Snälla - HJÄLP...!!

*tårarna rinner* vet inte vad jag ska göra.. Jag ÄLSKAR min Saga (shiloh schäfer 6mån). Jag skulle inte sälja henne för sju miljarder… MEN nu är läget så här att jag har varit långtidsjukskriven läänge och trodde allt skulle fixa sej, att jag skulle kunna ge Saga det hon behöver, borde vetat bättre, kan man inte riktigt ta hand om sej själv så kan man inte tahand om någon annan heller…

Jag ska börja plugga till hösten, måste göra någonting med MITT liv, kan inte leva som jag gör,måste jobba- VILL jobba.. Jag ska bli brandman, skit samma helt oväsentligt i det här fallet, grejen är att jag kommer börja plugga heltid till hösten, då är hon inte ens ett år, hon är jätte duktig på å va ensam nån timma eller två, men börjar jag plugga på heltid så måste hon vara ensam 7timmar / dag plus extra timmar för när jag tex handlar eller så.. Fan jag borde vetat det här innan jag köpte henne, gillar inte omplaceringar,gillar inte att vara en dålig matte, gillar inte att ge upp.. Jag har inte på något sätt ekonomi till hunddagis/vakt, har skippat mitt busskort och mitt träningskort för att ha råd med hennes mat (royal canin)..

Alltså hon är mitt ALLT men JAG måste leva oxå.. Snälla strö inte salt i såren, jag vet att jag borde TÄNKT efter före men det trodde jag att jag gjort men inte alls tillräckligt… Men ge mej tips, vad ska jag göra? Någon som vart i samma situation???? :.(

Malin-A
0

har du ingen vän/bekant eller någon annan som kan bli fodervärd till henne då? då är ju du fortfarande ägare till henne o kan träffa henne när som utan att du behöver ta hand om henne, o så kan du kanske ta tillbaka henne när du känner att du har tid.. tycker synd om dig o att ställas inför sånna här lägen är inte alls lätt… hoppas det löser sig på bästa sätt..

vildkatta
0

#1 mm tack Malin, grejen var att när jag köpte henne så LOVADE min mamma att tahand om henne när jag behövde, även om jag skulle plugga eller så men nu har hon dragit sej ur, om hon nu inte skulle ändra sej igen. Men vill inte lämna henne hos någon som utstrålar att dom eg inte vill ha henne där… Känner ingen annan i min närhet som kan.. Sedan undrar jag lite över fodervärd, blir inte hunder förvirrad? Mår den inte dåligt om hunden kastas från hem till hem med olika sätt att uppfostra osv, det borde bli en osäker hund.. Jag tycker personligen att en hund ska ha ett livslångt tryggt och stabilt hem…

Malin-A
0

okej.. jo d e klart att risken finns att hon blir osäker.. o känner du att du inte vill göra så, så kanske du ska ta o fundera på att i så fall sälja henne även om du inte vill, om du sätter ut annons redan nu kan du ju välja ett förhoppningsvis jätte bra hem till henne.. om du har lång tid på dig att välja hem så kommer du säkert att hitta ett fint hem till henne, kanske ute på landet där hon får springa som hon vill, eller få det hem du anser passa henne o hennes behov..

Lotta
0

Jag säger som Malin…det bästa du kan göra för hunden i det läge du är i nu är att hitta ett så bra hem som möjligt åt henne. Och vi håller tummarna på att din mamma ska ändra sig, för det bästa är ju naturligtvis att hon får vara kvar med dig.

Alex
0

Usch, jobbig situation. :( Du har inte kontakt med hundens uppfödare och kan lämna tillbaka henne dit så de kan omplacera henne?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kerstinjoh
0

Jag tänker absolut inte strö någon salt. Men det kan hända saker här i livet så man inte har något val.

Jag vill bara tala om att vår labbe, "Bosse", var en omplaceringshund. En kille som jag älskade av hela mitt hjärta. Han kom till oss 1½ år gammal. Vi hade 11 underbara år med killen.

Alfons kom i somras, omplacering, 2½ år då. En helt underbar kille.

Jag ville bara visa att omplaceringshundar kan få jättebra hem och bli mycket älskade.

vildkatta
0

#5 det va en idé..

Ska känna efter lite, nu är tårarna slut för ikväll och jag å Saga har haft myskväll med borstning, kel å tagit en skogsprommis, jag vill ju ha henne i mitt liv, jag får se,kanske man kan sätta ut en annons, KANSKE det fins någon som gärna vill ha hundsällis om dagarna inte bara för pengarna lixom…

#6 jo min familj har faktiskt omplacerat förut, har haft hund hela mitt liv och även tagit hand om hitte hundar och omplaceringsjyckar själv så självklart tror jag hon kan få det bra och denna jycka har potential till tex väktar/räddnings-hund, lugn och stabil, villig att lära, muk o go, snäll mot alla lixom. Kanske hon skulle komma till någon som 100% vill JOBBA med henne, jag har mer tänkt dela mitt liv med henne, vara i skogen, träna spår å allmänlydnad.. Känner mej bara så värdelös just nu… Så jag vet inte om jag är en bra matte, vill att hon ska få det bästa!

kerstinjoh
0

Klart att du är en bra matte. Du bryr dig om din hund och vill att den ska ha det bra.

Det är inte alla hundägare som låter hundens välbefinnande gå först. Det bevisar att du är en bra matte.

Kanske det finns någon skolungdom som kan rasta henne på dagarna? Många ggr kan de göra det utan betalning bara för att de älskar hundar.

vildkatta
0

Precis.. Ska sova på saken det är ju inte kris nu lixom.. Tack för allt stöd!

Sov gott!

Lotta
0

Sov gott!

Malin-A
0

inte är du en hemsk matte, håller med kerstin du visar att du bryr dig, ja en skolungdom skulle säkert gärna gå ut med henne..