Ljuger om Alfons, ½ kamphund!
Det har varit många diskussioner om kamphundar på jobbet idag.
Mina arbetskamrater har uttalat sig om livsfarliga pitbulls. De har berättat allsköns konstiga historier om hemska mördarhundar.
Jag har jag lyssnat på deras historier och deras bestämda åsikter att dessa monster ej ska få finnas.
De flesta har träffat Alfons och även min dotters Quila.
Det var nära att jag inte kunde hålla mig i dag! Men de är fortfarande lyckligt ovetande om vilka monster de har träffat! 
*hihi* monser.. jaja om de hamnar i fel händer ja
**MVH Cerrolyn
Varför inte tala om det, så kanske de får sig en tankeställare..? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hmmm…hur mycket vet dom om hundar?…NADA skulle jag vilja säga. Att folk kan vara så insnöade, vet inte om jag lyckats hållt truten, jag hatar dumma människor!!!
Håller med Lotta. Vad skulle de säga om det var en golden?
**MVH Cerrolyn
Ja eller en collie, för att inte tala om yorken, jag ska berätta en grej som min uppfödare berättade för mig om just yorken.
Det var en eventuell valpköpare som kom till henne hon bodde mitt i urskogen så hennes gammeltant "york"sprang ju lös och vaktade där "farmor" hette hon, men hur som helst så släppte dom ut sin chäfer lös vid för våg på en gång då dom kom dit, och den var väldigt ohyfsad,uppfödare bad dom om att koppla hunden på en gång men den kom ju inte på inkallning ens,och farmor försökte ju med alla medel tala om för chäfern att det var minsann hon som bodde där, chäfer gjorde till slut ett utfall mot yorken, och det var droppen för farmor hon hoppade upp och satt som en smäck i halsen på chäfern, och när hon väl släppte så blödde det rätt bra ifrån den, så uppfödaren följde med familjen till sin vet och det blev i alla fall ett par tre stygn där.
Jag kan berätta att dom fick inte köpa någon york av henne, farmor blev 18år…

Yorken är ju en terrier och dom gruffar man inte med ostraffat..

lena dog farmor pga av detta??

De är inga monster i rätta händer

#8 Absolut inte. Jag tycker de är härliga hundar med egen vilja.
Nix pix farmor fick inte en skråma bara chäfern ;-)
Det var knappt jag kunde hålla mig!
Mina jobbarkompisar kan inget om hundar, men de tror blint på vad de läser utan att ifrågasätta.
Den senaste diskussionen gällde den "kamphunden", som polisen avlivade. Alla dessa livsfarliga hundar SKA bara avlivas! Ingen hade funderat på vad som utlöste detta beteende. Ingen frisk hund ska göra så här. Hjärntumör? Annan skada?
Nästa gång ämnet kommer upp så kommer jag nog att chocka dem o berätta om vår monster.
Alfon, den grodrädde!
Quila, som tycker att katter är läskiga!
mmm massmedia förstör som vanligt =/
ja Alfons som e så hemsk.. hua förstår inte att du vågar ha honom lös hemma.. o ligga i sängen e du inte rädd för att han ska äta upp dig under natten =D hehehe…

Det lustiga i det hela angående vad de pratat om i pressen senaste dagarna är väl att den största delen av alla skador/anfall från farliga hundar har varit från "vanliga" hundar, dvs inte sk kamphundar. Det kan du ju även berätta till kollegorna.
Haha Kerstin den bilden skulle skapa rubriker kan jag säga, min man kämpar också med sådana frågor ibland på jobbet, och han blir lika förbannad som du, dessutom är dom så tröga så dom fattar inte vad han säger ens, skygglappar på bara och förbjud kamphundar!!!, Snodden har ju jobbat där och han har gång på gång förklarat att skulle Snodden hamnat i fel händer så skulle han kunna åsamka minst lika mycket skada, men det fattar dom inte…..

kerstin
kan du tänka dig att jag håller med du.
Att du kan bevisa att även en PIT-tönt-bull kan bli nerverderad i en säng av sin kompis!! 
jag håller mig till du, du stora tuffa tantis!! 
Hihi…….alla vet ju inte att han är en Töntbull!
Jo vi här inne är fullkomligt medvetna om det 

Töntbull o tantbull!
haha ja d va tur att du e en tuff tantis =D ja töntbull o tantbull passar ju bra ihop…
Undrar vad det var för ljushuvud här inne som döpte mig till Tantbull?
haha hmm har för mig att d va Tina =)
Haha har också för mig det. ;P
Kan säga att min hund skulle göra extremt stor skada i fel händer… Extremt osäker, så trängda situationer (blir fasthållen eller tycker nåt är obehagligt och inte tar sig därifrån) klarar han inte av. Har huggit ett antal gånger i såna.. Har jobbat som tusan med det här, och nu funkar det mesta rätt bra i alla fall. :)
Men så kan jag ju tillägga att det här är en vallhund.. En sån där som ska ha väldigt långt till att hugga..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
alla hundar hugger när dom känner sig tillräckligt trängda, o en rädd hund e ju oftast farligare än en arg hund.. men d e sånt som mssmedia aldrig tar med, Hugger en hund så är den automatiskt argsint o knäpp i huvudet.. =/
Exakt.. :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Håller fullkomligt med dig Malin, det finns inskränkta människor som läser tidningarna. Där får man ju inte reda på vad som hänt innan hunden huggit men det tänker dom ju inte på utan bara….Gud vilka farliga hundar, avlivas ska dom FORT! :/
men kerstin!!! du ska ju vara stolt över ditt monster. de är så vi med kamphundar överlever?:P
Kerstin är sååå stolt över över sin grodrädda töntbull ;)

Kerstin!!
detr var bara lilla jag som får ta "hund huvvet" till beskyllning för att jag började kalla dig för TANTbull!! 

Ja men Tina det är ju sött =) Du är så fyndig ;)
Skrämmande att man kan ha så starka åsikter om vissa "raser" utan att ens känna igen en när man ser den :S
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tina har upphovsrätten till det ståtliga tantbull.
Hihi, real, vi kan ju inte avslöja att det är tack vare våra hemska kamphundar, som vi har överlevt. Folk här inne kan ju bli rädda!
Ånej, säg inget om grodor. Alfons går på grodtränings-kurs!
Aha mot fobier….han mår riktigt illa nu då?
Näe, idag har vi tränat med en bild på en groda. Han var sååå modig!
Mmmm jag blir så imponerad…duktig töntbull 
mmm samlas ni i en ring o håller varandra i händerna o säger "jag är inte rädd för grodor - jag är inte rädd för grodor - jag är inte rädd för grodor" =D
Hahahahahaha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Den var bra Malin…sanslöst bra *gapflabb*
Vilken häftig bild….Caramel ser verkligen ut som en förklädd pittbull. hon ser rätt hysterisk ut på ögonen 
haha ja men d e nog så dom går tillväga fär att övervinna rädslan =)
haha ja vilken häftig bild ser ju helgalen ut =)
Undrar om jag testa mot min sprut och spindelfobi…kan du inte komma hit och hjälpa mig =)
Haha Caramel är ju en äkta kamphund! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha jo d kan jag göra.. =)
Såååå tar vi det lugnt Lotta.
Första steget i grodkursen är att titta på en bild av en groda. (Eller spindeln)
Grodan har ett skynke över sig så att den inte syns. Alfons var så tuff o modig så.
Kanske klarar du det också?
Haha, Kerstin.. Tala om för Alfons att jag känner en hund som äter grodor..
Eh, han slickade upp dom och svalde dom, jätteläskigt.
haha till sommaren så kommer Alfons va bästa kompis me grodorna o vill pussa på alla han ser.. =D
Åh, om det funkar så kanske någon kan bota min ormfobi? Jag tycker dom är jättefina, men kan stå och skrika ute i skogen om jag får syn på en.. Min kompis hade ganska kul åt mig på hennes landställe i somras, hihi 
jag har spindelfobi o kan inte ens vara i närheten av en död spindel.. ush va hemska dom e..
Men Malin då kan ju Kerstin hjälpa oss båda? Vet inte hur många gånger jag skämt ut mig tack vare dom där små äckliga krypen :/
mmm *synd om oss* =D vi får gå en fobikurs hos kerstin o Alfons, dom verkar kunna d där bra.. hehe
Ledsen att medela att idag fick jag mörda den första fästinge som kröp på snodden, för bövelen vad trött jag blir alla redan på dem
Hualigen!
Men när vi pratar om förbud i andra trådar så vet jag vad jag vill ha förbud på.
Förbjud fästingar, både renrasiga o blandningar!
haha ja förbjud dom =)
Helt enig med dig där Kerstin, jag har sagt åt mina barn i alla år att det finns bara ett djur man får ta livet av och det är fästingen
får man inte ta livet av myggor me? snääälla?:P
Fästingar NU??? Åhh jag måste åka och köpa ett fästinghalsband åt Skorpan i rödaste rappet :/
Och tack Kerstin jag överlevde det första provet, även om det tog flera timmar innan jag kunde ta bort händerna från ansiktet. Natten kommer dock inte bli lätt, jag kommer säkert ha frossbrytningar hela natten 
Real,jodå om man har besvär av dom förstås, men lämna lite till pippisarna ;-)
hatar myggor, särskilt på natten när dom surrar så högt o järna i örat också.. ush..
Jadu Malin, min man blir tokig på dem och jag varken känner eller ser dom får aldrig myggbett heller, så det blir han mycket avis på kan jag säga :-)))))
mm d blir jag me.. jag får ALLTID mest myggbet av alla jag umgås med.. =/ vi får byta skin =)
Jag får inte heller så många myggbett men därimot dom jag får blir jättestora och kliar så jag nästan mister förståndet :/
ush va hemskt det är att klia o klia så d blir stora sår =/
Ja som man sen inte kan låta bli, och som till slut resuterar i ett fult ärr :/
mmm ush säger jag bara.. fast dom säger det att om en mygga väl har börjat att suga blod ska man låta den suga klart, då kommer det inte att klia lika mycket..
Skulle jag aldrig klara av, jag tycker det är så äckligt när dom sitter där och sväller *URK*
hehe.. ja får JÄMT myggorna på mig! men när min kille är med är dom på honom.. så brukar vara klistrad mot honom om vi är ute på kvällar och grillar eller nått:P
tack lena:) en gång när vi sov ute i tält så hade vi myggnät.. på morgonen tog min pappa ner de genom och dra i ett snöra och de bara dunsa ner.. EN liten jävla mygga hade tatt sig in och där satt jag och gapa! de var inte meningen att döda honom, men han åkte ner i min hals.. tyckte de var mer synd om mig:S:P
Ja det håller jag med dig om…bannade mygga vad hadde den där att göra ;) Jag har nog spytt om jag varit dig, det gjorde jag när jag fick en fluga i munnen :/
#65 Det beror på hur länge de suttit där. ;) För de sprutar in giftet först, så då får de med lite tillbaka när de suger ut blod. Men om man slår ihjäl den innan den hunnit spruta in allt gift så blir det ju lindrigare än att låta den suga klart.. För så extremt mycket gift får de inte med tillbaka.. Så det är knepigt det där. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
aha ok.. ja jag visste inte riktigt hur d låg till, har aldrig testat helle.r. =D
men ja fick den inte i munnen lotta:P ja fick den i HALSEN! 
Reflexmässigt så klappar man ju till, är det mycket mygg så gör man ju inget annat en att sitter och fäktar =)
Precis Lotta.. Och jag har testat att låta dem suga klart ett par gånger efter att ha hört att man skulle det.. Tyckte inte det var värst mycket lindrigare.. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Real, precis så är det för Per också, skillnaden är ju att aldrig får bett av dom, däremot får jag en hel del knott bet
vadå får han myggor i halsen?;)
Haha ja han kanske är ute och joggar och andas med öppen mun..;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Är det sant? Har Per myggor i halsen?
… Det var värre att svälja en fluga, än en mygga, kan jag ju säga. Hällde säkert i mig en liter vatten efter det, och stod och hostade som en idiot. -_-'

Ute hos oss har vi så gott om mygg på sommaren att de liksom bara blir som ett protein tillskott när man sitter ute och äter. eller vi blir till dem i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jadu Kerstin Per får nästan hysteriska utbrott på myggorna, och jag vet en gång som han satte en i halsen, han gick helt sonika hem och drack en wisky….hahaha vad jag skrattade då
Vad bra Lena, varje gång jag sväljer en mygga ska jag ta en whisky.
Jaa.. så ser ni en galen tant som springer runt i skogen i sommar och gapar så är det Kerstin som vill ha en whisky..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#82, Ännu en anledning att inte gå ut i skogarna här då. Det räcker tydligen inte med blottare, våldtäcktsmän och döda gubbar, utan nu ska vi ha en tantis som springer runt och gapar efter en whisky… 

haha, måste finnas bättre sätt att få sig en whiskey om man gillar det .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hahaha ja gör det, Per inbillade sig att den dog då i alla fall
.
Alex, det är inte jag i alla fall för jag tycker inte om whisky, så den får han behålla för sig själv, kan ju bli mycket om han ska svälja många mygg i år :-)))))))))).
PS jag förstod att du syftade på Kerstin…DS.
Haha ja du får se till att hålla det myggfritt om du vill ha en vettig gubbe i sommar. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hahaha.. var de wiskey man skulle dricka efter? men ja var ju bara 10år :O
jag tror han dog direkt iaf faktist.. ja satt och frusta och hosta medans alla andra satt och as garva åt mig.. usch jag har haft en hård uppväxt!
Aww, stackare.. :/ Inte lätt att vara liten..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag råkade dricka upp pappas öl när ja va mindre utan att han såg nått, o så skyllde han på mamma.. =D
Hahaha bra Malin! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Äh, när förra hunden var valp så hade min äldsta bror någon mindre fest här hemma, och hade någon stor burk (jättestor ölburk, typ. flera liter) på bordet, men det droppade ju från "kranen", så dom var tvungna att ställa en skål på golvet. Självklart var jycken där och drack upp det där, sen sov han gott. 
Kerstin…du får en hutt av mig istället, då behöver du inte kuta omkring i skogen och jaga en massa mygg….visst är jag snäll? ;)
Malin!!! Attans snoris är det vad dina förräldrar lärt dig? Skulle aldrig tro det!!! Det är som vanligt…ni har så svårt att skilja på vad mitt och ditt innebär 
Trixi det vart en fyllehund av den då? 
Haha, icke. Snarare nuvarande som är det. Men så fort han kände lukten av alkohol (haha, min äldsta bror blev utskälld några gånger när han kom hem och hade festat ;D) så blev han avvaktande, och ville helst därifrån. "Lilla" stackarn..
Slänger med en bild på mig och lufsen när vi tränade fot i skogen. Usch, fan vad jag saknar den buspojken.
ha ska ni säga tantisar, ni har ju snott Stian o hästen för Alex, o så har ni snott hennes vita toblerone.. sen finns d säkert en hel del till ni snott o skyller på oss gör ni me =D
Just det! Tänk på det innan ni yttrar er nästa gång!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
kasta inte sten i glashus Lotta =D
Lotta kastar inte sten i glas hus hon kastar sten på Gris-Stian XD
Precis jag kastar på gris-stian… :) Och det står jag för… 
Men att jag skulle ha snott toblerone det är då den värsta lögn jag hört på länge, Alex nu lär du ta och komma fram ur garderoben och visa volangen. Alex är fast i ett toblerone beroende och har väldigt svårt att ta sig ur det, och det är där vi hifare måste gå in för att stödja ;)
Vilken tur att jag äter godis idag istället, då. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Men så har hon fått dubbelvolanger oxå! Det är därför hästarna är så förbaskat svankryggade.
Precis Kerstin…vi måste nog plocka in henne på en avgiftning annars kommer det sluta illa, och det vill vi ju inte 
här ska inte plockas in någon Alex på nån avgiftning, bara för ni vill komma åt hennes toblerone.. =P
Hur tusan blir hästarna kutryggiga..?
Då ligger väl svankiga närmare till hands..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
dom talar av egen erfarenhet, tantisar blir lätt kutryggiga =P
Ah sant, tänkte inte på det..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nä hinner inte med er längre. Jag o Lotta ska på bastufest. Jag tror minsann att Chorvar kommer.
Ha, nu blev ni allt avundssjuka??
nää vilken pudding ni skaffat er.. blir värkligen avundsjuk.. =)
Finsk spanking på hög nivå…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vaddå kutryggad??
Kan ni inte ens läsa???
kolla #100 igen o stava lugnt o sansat så kanske ni KAN läsa
Vaddå kutryggad??
Kan ni inte ens läsa???
kolla #100 igen o stava lugnt o sansat så kanske ni KAN läsa
Älsklingen kommer att rida in i batun med en brownmusad häst för att förhöja stämningen.
Det är bra att du rättar dom…..
*viskar* Jag kan inte titta på bilden så jag har ingen aning om vem vi ska på bastufest med 

neeh ja ser inte heller bilderna helt plötsligt
Du får gärna knäppa en bild och visa hur den där brownmusade hästen ser ut.. Skulle vara väldigt intressant att se. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vi får inte ta några kort i bastun.

ja precis.. o sudda över fusk kan väl alla göra =P
Total förbjudet att knäppa i bastun 
Vadå sudda det var ju ånga i bastun…
haha jo knäpp lite kort nu så vi får se va ni pysslar me =)
Ni får knäppa utanför, när ni är påväg dit fattar ni väl. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hur lång tid tror du det tar för oss att komma till bastun?
Lång. Eller kanske inte för er, men om Stian ska rida dit från Norge lär det ta ett tag. Så ni kan ju vänta på honom utanför.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Guldfisk minne eller??? Han har vi ju bytt bort 
Men han skulle ju med sa ni ju!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Kerstin hade tagit en för mycket där…han är bortbytt sedan eftermiddagen och det är ju rätt lång tid här inne 
håller ni inte koll på varandra tantisar?? =P
Det är Kerstin som tappade tråden en sväng för hon var lite på lyset och väldigt exalterad över att vi skulle bastubada 
haha jaha.. hur gick d nu då? för ni måste ha bastat klart nu =)
Kommer inte ihåg ett jota…Kerstin hällde i mig för att jag skulle komma ikapp henne
Och det kan jag säga att det gjorde jag med råge
Tänkte hon skulle höra av sig så jag kan fråga om det var kul inatt 
Hick, hick!!
Men?? Vet inte du heller om vi hade kul i natt, hick?
Var är du Lotta?? Och var är jag??? Hick!
Ja men dina arbetskamrater är säkert typsiska "Svennar" som lyssnar till allt som sägs och skrivs i media. Det är egentligen inte så konstigt att de som inte vet så mkt om hundar tror på det som skrivs i media om kamphundarna. Sätt stopp för medias skitsnack!
Jag ska berätta, jag väntar bara på ett bra tillfälle att chocka dem.
Hehehe Kerstin berätta gärna deras reaktioner
Ojojoj, har du hört 37 hysteriskt skrattande kineser i en bastu. Det blev hett! Hick!
Men var inte du också med?? Då kanske du kan tala om var jag är??
hmmm är det någon av er som igentligen vet vad ni gjort ? =P
Jo vi åkte rullis till en bastu……………drack öl och skrattade åt gris-stians hmhm…………………..och………hick!
Lotta!!!!
Jag tror vi sålde g-S till några norrmän, som oxå ville ha skoj, hick! Jag har för mig att vi bytte honom mot öl…..hick!
Lotta?????
haha du kommer ihåg 5 minuter samanlagt av en kväll på iaf 8 timmar.. starkt jobbat =P hehe
Kerstin jag har ingen aning vad vi gjorde….ohhhh fy!!!
Jag har för mig att det var nått med bada vak….G-stian…..några kineser….och ett förstoringglas 
Kerstin???
hmmm vill nog inte veta vad ni gjort igentligen =D
usch, min lilla gris bada idag! vi var ute hos elias far på landet.. gick ner till sjön som fortfarande hade massa is längst in mot land.. vi gick ner och skulle titta lite i de fina vändret.. och ecko var med såklart. han sprang RAKT ut (har aldrig badat förr) på flyttisen och gick rakt igenom.. han fick en sån chock. för hela han gick ju under vattnet.. han såg ut som han skulle drunka stakarn! men han kom upp.. han gnällde till lite och ville in i värmen igen:P
på vägen hem sprang han hela vägen .. antagligen för att hålla värmen. Hoppas inte de här avskräkte honom nu bara.. bada är ju jätte skoj:)
Kan bara tänka mig hur han kände det när han kom ner i kallt vatten…vilken chock!!! Förstår att han kutade snabbt hem i värmen 
ja nu klarnar det lite. Hmhm-en blev till en ynkligt maskbihang i vattnet. Var det inte då vi skrattade så vi också föll i o du grep tag i hmhm-en så den hamnade på sniskan??
Men fick vi upp honom??? Hick!
Jag har ingen aning, men det där att vi skrattade och hamnade i plurret det minns jag…tror jag
Jag lär nog ta mig en öl eller två så kanske minnet kommer tillbaka..tror du det???
Stackars lilla Ecko-grisen.
Undrar om det var g-S han såg i vaken
Puss till godingen! Ecko-grisen alltså!