Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 2767 ggr
Elega
0

Tränings- och lekkompisar i Göteborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en blandrastik (schäfer, bordercollie och labrador) på 4, snart 5 år. Hon har inte den bästa vardagslydnaden så det vore kul att ha en tränings- och lekkompis. Hon går bra med lugna hundar i alla åldrar, raser och storlekar. Hon är själv väldigt lugn och om en hund är för intensiv eller kryper upp på hennes rumpa hela tiden blir hon bara stressad och irriterad. Valpar funkar kanon om de lyssnar bra på hennes språk.

Hon behöver bla. öva på hundmöten och att inte dra på promenader med andra hundar. Förresten får någon gärna ge mig tips på hur jag ska göra det för mina vanliga metoder fungerar inte när en annan hund går med oss. Hon drar mer eller mindre aldrig annars nämligen.

Jag bor på Långströmsgatan på Hisingen och eftersom jag inte har bil så vore det bra om ni bor i närheten :)

NancyFancy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan vart någonstans bor du i götteborg… jag har nämligen en hund som också behöver att träna å att vara med andra hundar… Vi är ute med honom och så… och vi har alltid gäster varje helg men han brukar inte träffar hundar. Tyson är en hane på över 1 år… Hör av dig om du vill gå på en promenad eller ngot ? (inte jag på bilden) 

MVh Nancy

Elega
0

Jag bor på Hisingen, närmare bestämt Långströmsgatan som ligger nära eketrägatan och friskväderstorget.

Det låter jättetrevligt med en promenad! Var bor du?

NancyFancy
0

Jätte tacksam för svaret! Jag bor i Bingared, Olofstorp… men vil lalltid att han ska vara nära stan för en bättre vana… jag har som din hund inte så bra vardagslydnad med andra hundar men bra hemma och när han har tröttnat att bry sig om det som är runt omkring honom… han är väldigt energi rik av sig ifrån början så det måste du få veta men om du skulle vilja testa så kan vi göra någon dag :) jag är tillgänglig… Vad sägs som slottsskogen om du och din hund tkr att det är okej :D! du kan nå mig på ------ 

mvh nancy

LinaK
0

**#3 Bara en tanke; Lämna inte ut ditt nummer såhär öppet, vem som helst kan läsa detta. Skicka det via PM istället! Jag redigerar bort numret från ditt inlägg, så kan ni väl lösa det via PM istället? Glad

// Lina medarbetare** som tänker på er medlemmars säkerhet Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se