Tik och hane tillsammans?
Hur fungerar det om man har en tik och en hane av samma ras (som inte är släkt eller något) tillsammans?
Tänkte när tiken är i löpen och så och man inte är intresserad av att ha valpar men ändå inte kastrera om man vill ha det i framtiden? Någon som har två av olika kön som kan dela med sig av sina erfarenheter.
Som vanligt så krånglar jag till frågorna ;)
Tack på förhand!
ha dem i seperata rum under löpet kanske? tror det är det ända man kan göra. Eller ha tikskydd? fast det är kanske lätt att hanen "slinker vid sidan om" så att säga. och det blir ju extra stressigt för både hanen och tiken att ha dem tillsammans under löpet.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jo de möjligheterna har jag tänkt på också. Tänkte för uppfödaren till min tik hon har ju blandat med kön och många tikar. Blir många som är i löpen där ett tag ju :P Sen verkar det ju som på vissa att hanar kan känna löptikar på km avstånd.
För omöjligt kan det ju inte ska vara då det är så många som har blandade kön och så. 
Vi har tikar och hanar separata under löpen och det går bra. Det kan bli lite gnäll, but that's it.
Är det så att man har en väldigt stressad hane får man fundera på om han kan vara hos någon annan under tikens löp.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Okej, låter bra :) Tack för svaret!