vet någon varför?
Hej :)
Har en liten fundering….
* Varför rinner de från hundars ögon? En gegga liknande form, som torkar och ej går bort!!??!?!?
BILDERNA ÄR TAGNA FRÅN GOOGLE!
Första bilden
Andra bilden
Anledningen till att de är 4 bilder på 2 olika hundar är att jag hittade dem på en hårhund sida och där dom visade för och efter klippningarna, så därefter är det samma hund på båda bilderna på vadera inlägg :D
får du lov att låna dessa bilder? för enligt lag får man inte bara ta bilder utan fått om lov till det
#4, ojdaaa! de vissste jag inte. tar bort dom då.
De går inte att ta bort bilderna eller inlägget!
Kanske Medarbetare kan hjälpa till :) Det varför en del får rinninga ögon o hur man får bort det finns en del tips om. Jag har ingen av mina som rinner :) men hoppas du får svar ang det.
Jag vet inte heller varför ögonen rinner på vissa hundar. Min lilla blandisvalp lhasa apso/shi tzu har väldigt mycket "gegg" får torka varje dag då det klumpar i pälsen annars 
#7, tack för tipset :) Ska kolla vars man kan hitta en sådan som kan ta bort denna tråd.
Min erfarenhet säger att det mest är småhundar som har sådana rinniga ögon. Jag tycker man ser det väldigt ofta på dvärghundarna - att de har som en mörk ränna under ögonen.. har ställt den frågan på ett annat forum men inte fått nåt svar så jag vet inte..
Jag har nu raderat bilderna i #1 och #2 // Lina medarbetare
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
jag tycker det ofta är hundar som har "platt" nos… tårkanalen kanske blir pressad så det inte slutar rinna vätska. hundar som dobermann, collie och greyhound har jag aldrig sett med geggiga ögon.kanske för att de har långa huvuden?! bara min teori :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#11, TACK så mycket :)
# 12, Okej, har sett att de förekommer på pudlar också :)
#13, ja ifs, det har du rätt i… hm klurigt det där ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#12 Kan säkert stämma det du skriver men detta förekommer "ofta" hos raser som bichon frisé, malteser och bichon havanais också. Och dessa har ju inte platt nos.
Vet inte riktigt varför det blir så på just dessa raser, dom har väl kanske mer tårflöde än andra raser, sen syns det ju mer på vita hundar och deras pälskvalitèer är helt annorlunda än andra raser, pälsen drar liksom åt sig smuts, inget vidare praktiskt
Sen kan det hjälpa att ansa långhåriga raser runt ögonen, jag tycker det hjälper mycket på min havanais. Men vid onormalt tårflöde ska man alltid kontakta veterinär för att utesluta ögoninfektion/inflammation.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Min Cavalier/Cocker tjej har så. men inte så mycket, och hon stör sig inte på det :) Har sett flera cavalier som har så också :)