Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1182 ggr
mariatingsund
0

falska hundar?

Finns det falska hundar eller är det bara ägaren som fostrar den till falsk? Känner en golden som biter så fort han är utom synhåll. Jag såg ansiktsutrycket på hunden innan det händer, hans hjärna bara vänder slant. Jag själv kom nästan i vägen, men hans mattemor (mor till hans matte slltså) började prata och då förstod hunden att han inte var ensam o fick göra (bitas) som han ville. Så han vände ryggen till mig med viftande svans, Men ögonblicket innan trodde jag nästan att mina fingrar skulle bli röda av blod. Hans matte har honom lös överallt, och han bet båda våra hundar, då inte matten gick i hälarna på honom och såg allt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Malin-A
0

känner också en hund som är sån, jätte kelen o gosig o så vänder det bara på nån sekund o han börjar morra, i detta fallet så är hunden väldigt osäker o vet inte riktigt vad som är rätt o fel, hunden har haft en väldigt trasslig uppväxt med bråk o sånt o aldrig blivit riktigt uppfostrad.. väldigt synd för hunden är så otroligt fin o skulle bli en toppenhund med rätt uppfostran…

mariatingsund
0

Denna hund ser inte osäker ut, mer som  elak, har har hyfsade ägare, fast de är inte direkt samarbetsvilliga iaf med andra människor. Hunden fick en rätt ordentlig uppfostran, de låter honom gå fri, om det nu är tecken på det trots att det är förbjudet… Nja, jag vet inte. Han är jättegosig, sen plötsligt förändras ansiktsutrycket och ser rött.

lena1
0

2, Även om hunden ser elak ut för ditt för ditt öga, så vill inte det säga att hunden redan har gett signalen om att den känner sig rädd eller trängd, det är omöjligt för människan att läsa av alla signaler en hund ger, för det kan ske så snabbt att vi inte hinner uppfatta det.

Du beskriver ägarna som inte så sammarbets villiga, jag kan sätta mitt huvud på att hundens reaktion har med det att göra,antingen vet dom vad dom har gjort för fel med hunden och vill inte för sig själva ens erkänna det, eller så ser dom helt enkelt inte vad dom gör för fel själva, i det här fallet tycker jag synd om hunden.

Precis som Malin skriver så finns det alltid en anledning till att hunden hugger som människan har åsamkat den.Och att dom sedan har den hunden lös är för mig obegripligt.

Zebben
0

En hund är aldrig falsk. Man kan uppfatta dem som falska, men antingen så missar man signalerna innan det smäller eller så har ägaren bestraffat bort dessa signaler vid tidigare tillfälle.

En hund är som en öppen bok, vissa är lättlästa andra är svårlästa. Förstår man inte orden som står i boken, så kan man inte heller hänga med i vad som händer i slutet av boken.

lena1
0

Precis så är det Zebben ;-).

Zebben
0

Skrattande Så klok jag är som TinaH brukar säga. Oskyldig Klok som en bok :-D

lena1
0

Jaaa det håller jag med Tina omSkrattande

Lotta
0

Tänk att det gör jag också…du är så sanslöst klok ibland, du till och med förvånar mig Cool

mariatingsund
0

Tack för svaren, jag tror oxå att Zebben har helt rätt.

Alex
0

Vet ägarna om att hunden beter sig såhär när de är borta? Mexx har gjort liknande saker när han var yngre, mot kompisar som hade svårt att säga till honom själva. Det var ju på den tiden han "leknafsade" med folk, så då fick ju jag säga ifrån.. Och det resulterade i att han skötte sig så länge jag var där, men så fort jag vände ryggen till var han igång.. Men när jag kom tillbaka så la han sig ner med huvudet på golvet och hade den där klockrena "Jag har inte gjort nåt"-blicken..;)

Nu har han ju gett sig med det, för det mesta i alla fall. ;) Men jag vet inte om det kan vara så enkelt att hunden testar andra människor?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zebben
0

Oh, den här tråden ska jag lägga bland min egosamling. Skrattande Den man plockar fram när allt känns skit och man känner sig värdelös. Generad

Alex
0

Haha bra där, Zebben. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Bara att kopiera det talade Malin om för mig igår Generad

Wikstr_m
0

Det är ju bara att anmäla sådant..

mariatingsund
0

Hej Alex! Jag har talat om ägaren att deras hund bet våra då hon inte hade uppsyn, men hon vägrade tro det, och tyckte att jag var en flummig idiot. Jag har också bett henne att låta bli gå i samma område då hon går i samma tid som vi, det finns ju millioner skogsvägar att ta. Hon har olika arbetstid så hon går lite hursomhelst och varsomhelst, men vi försöker hålla rutiner och går bara i ett visst område på morgnarna. Dagen efter gick hon förbi oss vid klockslaget hon skulle undvika, och jag såg i fönstret att hon släppte lös sin hund här.   Så mycket om henne. Och det finns ju ingen tvekan om att det var hennes hund som bet våra, eftersom vi inte hade något annat möte än hennes lösa hund. Eftersom hennes hund inte morrar, skäller eller visar agression, så tror inte hans matte oss, men våran hund hade tuggsår på nacken, han sa inte heller något då, vi märkte det också bara hemma att han blödde och fick såren inflammerade. Och den andra våran var ju kopplad och satt hos min sambo när det hände, den hunden gick rakt fram och fick min hunds fot i munnen. Visst var det vårt fel, kan hon tycka? Jag tror inte deras hund gör detta av lek, eftersom jag såg hans ögon när han sniffade på min hand som luktade vår hund. Då vi hade möte i skogen tidigare, har jag nästan skilt mig från min tumme, eftersom min hund är större, starkare och äldre än hennes, självklart vill inte han ligga underlägsen. Så jag hoppas bara att vi inte möts igen, det är inte lätt att hålla en 50 kilos hund som är förbannad, varken för henne eller för mig.

Wikstr_m
0

Vart jag rastar mina hundar så finns det en äldre dam med en stor blandras på ca 45kg. Den hunden är ALLTID lös, springer fram till mina hundar och visar tänderna, morrar och gör utfall. Jag skrek till kärringen att hon skulle ta sin hund och koppla den innan min hund flyger på den. Hon gick närmare sin hund, och den blev ju mer självsäker och höll på bita 7 veckors valpen jag har hemma(en av min chefs valpar, men han ligger på lassa så jag tar hand om en). Var med nöd och näppe att jag hann plocka upp valpen i famnen.

Hunden gjorde ett nytt utfall mot mig, och jag skyddar ju självklart mig själv, så jag sparkade till hunden och det fick den att GÅ därifrån. Hade fullt sjå med att hålla i min äldsta hund så han inte skulle slita sig och sätta tänderna i den andra. Tanten sa ingenting när jag sparkade hunden och jag har mött henne idag, när hennes man fick syn på mig så skrek han till kärringen att hon skulle koppla hunden. Mannen var trevlig och hälsade på både mig och hundarna idag.