Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1472 ggr
Gozan
0

mindre lattjo i seriösa trådar

ja jag eferlyser just det.

många av trådarna här inne spårar ur hela tiden

jag vet att många här inne håller med mej men .. ja.. skriver nån något så är man ju genast lite torrboll..

jag är ofta inne o kollar här på hundar, och läser det mesta.. men… jag tycker att det börjar bli lite jobbigt när det blir för mycket roligt i det allvarliga..

jag har humor ja.. massor.. men … ibland måste man sätta gränser..

Faxlin
0

Att trådar spårar ur ibland kan man inte göra s mycket åt. Då får man försöka leda in den på rätt spår igen. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Du har rätt, men jag håller med Åsa. Det är väldigt lätt hänt, man kommer in i en diskussion med nån och så hamnar man på ett sidospår och tänker inte alls på vad diskussioner handlade om från början.. Jag har vart med om det flera gånger själv, och oftast har man helt enkelt glömt, och tänker inte på vad man gör. Så en liten påminnelse gör absolut ingenting, för då kommer man bara på vad man håller på med så kan man ju antingen starta en ny tråd om det ämnet eller fortsätta prata genom pm eller så istället, om det bara är två inblandade. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gozan
0

#2 jovisst är det ett bra sätt att leda tråden i rätt riktning igen. men många gånger så verkar inte det fungera

#3 jo jag vet att det är väldigt lätt hänt *ler* jag har oxå varit med om det.. det är därför jag starta denna tråden..

det ska bli spännande att se vart den slutar..

kanske med mitt eget inlägg… men det vore kul om  fler åsikter skrivs i detta ämnet…

lena1
0

Det kan ju vara så här!? att en del har så mycket att säga just om det man pratar om, så det på den vägen spårar ur och blir till något helt annat, och oftas blir det ju då att andra hakar på det i stället, åsså handlar det helt plötsligt om något annat än ursprunget.

Men jag håller med, man får kanske hjälpas åt att leda tråden rätt igenFlört.

Faxlin
0

Visst kan man hjälpa till att leda tråden rätt. Men ärligt talat tycker jag om det skämt lynne som finns här inne. det gör att fler vågar skriva. Färre blir påhoppade och hela atmosfären blir lite gosegos. Och det kan väl inte vara fel Gozan, att vara vänner inne på en sajt?

Här inne skriver vi i goda vänners lag, och visst hettar det till ibland, men det ger sig rätt snabbt. Mycket av anledningen till det är att de flesta faktiskt kommer ihåg den trevliga glädjande tonen som brukar vara här.
Den är jag rädd om.

Om man tycker det är extremt jobbigt med ursprningarna som sker ser jag att man har vissa olika alternativ:

1. Man försöker på ett snällt sätt få tråden in på den ursprungliga diskussionen. Kan räcka med att bara skriva något om den så kommer folk på sig.

2. Att gå in och säga rakt ut. Nu återgår vi till det min tråd handlade om är ni snälla.

3. Att starta en ny tråd och klaga över de som inte håller sig till trådaran. Och fortfarande ha trådar som är urspårade och inte återgår till sitt.

4. Att skicka en anmälan av tråden till sajtvärden eller medarbetaren inne på hundar.ifokus. Så kollas det upp om tråden bryter mot gällande Skrivregler.

5. Att hoppa över de inlägg man inte uppskattar. Eller som är skrivna av medlemmar man inte uppskattar.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pomperipossa
0

Det är samma sak om du hamnar på ett tungt jobb….. Arbetar du tex på sjukhus eller inom vården så får man en viss sorts humor och tar saker på ett annat vis. Det är ett sätt för att inte gräva ner sig för mycket. Kan vara bra ibland när man bara skulle vilja gråta….

Puzzel
0

#6 Där håller jag med att man får olika humor loite efter vad man jobbar med jag jobbade 15 år inom bevakningen och militären och där hade vi en rätt rå jargong på snacket, sen nu när jag pluggar och jobbar inom vården är det en annan men liknande form av jargon, jag tror den har lite med att klara lite av pressen som ställs på en och jag kan ju berätta hur vi som umgås i hundklubben här hemma låter när vi pratar och diskuterar vissa måste nog tro vi är hel koko, men så blir det nog när man känner varandra, för oss andra som kanske inte känner alla på samma sätt här inne på forum kan vi kanske uppfatta det lite konstigt och ibland jobbigt med alla deras små saker mitt i inläggen men de får man sålla bort om man inte orkar eller vill läsa fast personligen tycker jag det är lite små kul.

kerstinjoh
0

Jättebra skrivet #7, det är ju precis så det är!!

Lotta
0

#7 Tycker också att det du skriver stämmer :)

Kittentotts
0

Men jag tycker det är roligt mer er humorSkrattande

Lotta
0

Jag tycker också det är roligt med humoristiska vänner, och jag tycker det är jättekul att bolla erfarenheter om hundar med alla här inne. Så HIF är en perfekt sida för oss hundtokar =)