Vart har hundar.ifokus.se tagit vägen?
Från början tyckte jag att det här var ett bra forum där det var tillåtet att ha olika åsikter utan att bli idiotförklarad (och den biten finns kvar) men vart har hundarna tagit vägen?
Om det startas en seriös tråd så spårar den ur på inlägg 2 eller 3, se tråden om koppeltvång min åsikt är att den spårat redan på inlägg #2. Är det mer än 10svar på en tråd så är det ingen ide att börja läsa eftersom minst 60% av den är trams om saker som inte hör hemma här.
Jag får nog börja leta efter ett annat hundforum.
Ja, trådarna spårar ut rätt kraftigt numer. Är jobbigt att behöva skumma igenom för att se om det är ngt viktigt man missar innan man svarar.

Jo, det blir oftast, om än kanske inte alltid, en massa interna inlägg i trådarna. Jag måste säga att jag inte alls läser lika mycket här längre. Det känns som att det är mer trams och internerier än hunderier.
Jag förstår att ni har roligt, och tycker ni ska fortsätta, men jag tror att det blir lite för mycket och att det kanske inte skrämmer, men jagar bort några av de som bara vill prata hund.
Om någon startar en tråd som är allvarligt mednad, kan inte den då få hållas till detta. De som vill sitta uppe hela nätterna och trött-tramsa, kan väl hålla sig till "övrigt" och starta egna trådar, typ "är du vaken fortfarande", "fy för alla tanter" od.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Så sant!
Jag får allt ta åt mig en del av kritiken och visst kan vi ha våldsamt roligt. Men som ni säger; det finns en möjlighet att starta en "Är du vakentråd."
MEN det är inte meningen att skrämma bort några. Vi behövs alla här. Jag har fått många värdefulla tips och ideer.
Jag med tar till mig detta, och tycker det var en bra ide det där med är du vaken tråd, inte för att jag brukar hamna där ändå, för jag somnar så tidigt på kvällen…..
Jag tar också åt mig, och som sagt tidigare får ni jättegärna peta in oss på rätt spår igen när det händer. För nån enstaka sidokommentar kan det ju lätt bli till nåt inlägg, och det ser jag absolut inget fel med bara det stannar så och tråden sen fortsätter i det temat den började med. Men ibland är det lätt att glömma bort det (tappa tråden? ^^) och då kan det behövas en påminnelse för att det inte ska fortsätta.
Ber om ursäkt och ska försöka bli bättre på det där. :) Så hoppas jag innerligt att ni vill stanna kvar ändå!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag stannar ;) Så lätt blir ni inte av med mig :P
Det är bra. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag tar också åt mig.. o vill att ni ska stanna, o som ovansående skrivit lätt hänt att vi bubblar på om nått annat, vi har ändå kommit varandra hyfsat nära genom bara internet.. men ska försöka bättra på mig.. =D
Jag ber väldigt mycke om ursäkt, tog verkligen åt mig av det. och som dom säger här så är det lätt att spåra ur tack vare att man tycker man känner varann. Vi är nog många som kanske behöver livas upp och har levt upp tack vare HIF. Men som jag sagt förut är ni in på tråden och ser att det är på väg bort från ämnet, säg till. Ingen tar illa upp av det, utan får oss att vakna till, och sluta. Vill vi sen fortsätta får vi väl öppna en ny tråd (tjafstråd) Så alla som vill ha sina seriösa trådar kan gå in på dom och fortsätta med det som den handlar om.
Ber så mycket om ursäkt och vill defenitivt inte att ni ska lämna oss för detta :)

Jag hoppas vi kan få tillbaka lite seriösa trådar här nu. Har lagt in ett gäng artiklar nu och hoppas vi kan få igång lite diskussioner runt detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är också på G!
Kan inget annat än hålla med trådskaparen. Men å andra sidan så behöver man skratta också (tänker på sagan…). Men en alvarlig tråd bör stanna på det planet.
**MVH Cerrolyn
ja herregud. kommer in igen och ser alla dessa trådar:) man blir ju stolt*;)
Jag skrev ett sånt här inlägg för inte alls längesedan, så kan inte annat än hålla med. Jag tycker också det är kul att skämta, men tycker inte man behöver göra det överallt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Eros, det kommer jag ihåg, och jag håller med dig
#15 Vad skönt. Tycker det är viktigt att alla får ta del av utrymmet. Har märkt att många "gamla" medlemmar dragit sig tillbaka på sistone och det är ju tråkigt om de blir så.
Kerstin kom ju med ett förslag om att lägga till en till kategori, "kapning" eller nåt sist det här var uppe.. Där trådar som inte har nåt med hundar att göra kan vara, och man kan sväva iväg hur mycket man vill eller ta precis vilket tåg som helst..;)
Det kanske vore nåt? För då kan ju de som inte är intresserade av såna trådar bara hoppa över den kategorin. Eller också så börjar vi göra som på Iller, skriver OT (=off topic) först i rubriken på de trådarna som inte har med hundar att göra..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
De med OT tycker jag låter jättebra!
Men röstar även på nån omorganisation ändå. Man måste ändå bläddra förbi alla inlägg. Har man inte varit inloggad på ett par dagar så tar de tid..
Ja jag vet då inte nått annat en att göra en tråd och skärpa sig och hålla sig där, men nån kanske kan komma med en lösning, som är mer insatt i det här med datavärlden ;)

Tyvärr är det så att vi inte kan göra något åt att de seriösa hamnar långt bak om det inte skrivs en massa i dem.
Så vill man ha de seriösa framme så måste man skriva i dem. Sedan kan man försöka med att de som spårar ur försöker hålla sig i speciella trådar. Typ sagor, kapning eller OT trådar. På det sättet så kan alla trådar märkta med OT lämnas olästa av de som inte vill.
Bättre lösning än så kan jag inte komma med tyvärr.
Audiatur et altera pars
Låter himla bra =)
#18 Man kan ju kolla på de olika rubrikerna istället för "Senaste inläggen" Så kan man ju bara hoppa över OT-rubriken (om vi får en sån). :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
okej.. ändra min tråd då:) så de blir rätt

Nu har jag lagt dit en OT kategori. Om alla börjar med att skriva OT framför trådarnas namn så har vi i alla fall börjat bena upp bland tanterna.
Audiatur et altera pars
Det var ju en bra lösning, det är ju som ni säger lättare att hålla snorisarna på plats då ;)

För att inte snacka om alla tanter. ;-)
Audiatur et altera pars
Vad bra, Åsa. Tack! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Är kanske dags att jag skriver något här igen eftersom jag startade det hela. Ni behöver inte krångla till det. Det enda jag efterlysta var att tråden skulle hålla sig till ämnet i rubriken och inte bli en massa interna kommentarer. Jag tycker att det har blivit mycket bättre denna vecka (efter denna tråd startades). Även om en del trådar har blivit långa har de inte "spårat ur" utan bara bytt lite riktning efter 15-20 inlägg och det är naturligt för en diskussion. Om det finns trådar med trams så gör det inte mig något (ögnar i några ibland och fnissar tom lite, har varit med tillräckligt länga för att hänga med på de flesta interna skämt) bara de inte sprider sig till alla trådar.
Om ordningen stannar på nivån som den haft onsdag och torsdag så blir jag kvar ett tag till.
Jag kom på en ide också, om man skriver en tråd som man vill ska hållas seriös, så kan man ju börja tråden med att skriva seriöst!, hoppas ni förstår hur jag menar….
Jag förstår iaf, det tyckte jag också var smart för då blir man påminnd när man tittar in på tråden :) Och det vore väl självaste den om det skulle spåra ur då =)
Ja precis då står det så liksom innan man skriver något, jag som har minne som en gulfisk vid förkortningar kommer säkert att glömma skriva OT
O jaha, men vad står T för??
Haha det har jag redan glömt :-))))
OT = Off topic. ;)
Och jag håller faktiskt med dig, Nattfrost. Tänkte på det förut, att det inte alls är lika mycket urspårning i trådarna, dessutom så är det väldigt många seriösa trådar också, inte lika många "skittrådar" som det var förut.. Och det känns ju bra. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Skönt att höra att ni tycker det börjar fixa till sig lite. Jag jobbar aktivt med att ni alla ska trivas här inne och att göra det så bra som möjligt för er alla. Men tyvärr är det svårt att göra alla helt nöjda. Så då får man kompromissa lite så flera blir aceptabelt nöjda i alla fall.
Hoppas vi kan fortsätta att hålla de OT trådar Off Topic och de seriösa trådarna får hållas seriösa.
Mvh ÅsaF medarbetare
Audiatur et altera pars

vad bra att det ordnar till sig, har inte vart här inne så mycket senaste tiden. har lixom inte orkat med att bläddra igenom urspårade trådar.. såklart att man ska ha kul, men jag saknar hundpratet :) bra med OT trådar.