Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3653 ggr
kattsand
0

Kolla upp hundens historia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla där ute!

Jag har en DDB(Douge De Bordeuax) tik på fyra år som jag inte haft så länge än. Rör sig om några månader bara och har fortf. inte betalt fullt belopp så har inte fått några papper på henne ännu.

Men! Nu till själva grejjen med allt.

Jag tror inte att hon är fyra år och ännu mindre på att hon aldrig fått valpar då hon var väldigt välsnuttade tuttar vad det ser ut som. Och det syns att dom varit fylla eftersom skinnet är lite hängigt  vid tuttarna. Dom säger att hon varit skendräkig en gång men då tycker jag att hade det bara varit skendärkighet en gång borde skinnet kunna  dra sig tillbaka som vanligt om det bara rör sig om en gång.

Hon känns och ser väldigt sliten ut på sätt och vis och spelar ingen roll hur mycket mat eller så man det henne så ser hon ändå sliten ut i kroppen på nåt sätt. Man ser revben och "midjan" väldigt tydligt fast hon börjar få lite hull.

Hur som helt är allt väldigt skumt runt det hela ju mer jag har funderat kring det.

Hon kommer från en (vad det känns som) väldigt seriös kennel. Där dom har mycket hundar och även en annan ras dom föder upp. Anyway så letade dom fodervärd till Augusta som då ska va 4 år, varför man sätter sin hund på foder när den ändå är 4 tycker jag känns skumt. Och jag har aldrig direkt fått nån anledning till att dom inte ville ha kvar just henne på kenneln. 

Den förra "fodervärlden" va jätte trevlig och hur sjyst som helst men sen jag tog över henne känns det som hon inte bryr sig om nåt längre, vi har ändå kontakt en gång i månaden om betalningen. Dålig på att svara och höra av sig när jag försökt få tag på henne. Hon står även på försäkringen tills hon är fullt betald, vi kom överens om detta. + att stället hon kommer ifrån driver detta försäkringsbolag. Nu är det säkert inte så svårt att kolla upp vilken kennel det är om man luskar lite men men..

Så jag vill veta hur kan man kolla upp kennels kullar osv?  Dom är ju reggade i skk mm så man borde väl kunna kolla upp kenels reg.numer på nåt sätt och gå den vägen?

jaja hoppas jag inte är allt för luddig och att nån kan hjälpa mig :)

MVH

AnneN
0
  1. Klicka in på http://www.skk.se/
  2. Klicka på Webbtjänster
  3. Hunddata
  4. Då får du upp ett nytt fönster/flik, där väljer du sök hundar
  5. Där kan du söka på regnummer, stamtavlenamn, ras, mm.

Lycka till Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kattsand
0

Men alltså, jag har inga som helst uppgifter om henne,så som regnumer eller nåt.  men jag ska kolla om jag kan htta nåt ändå

kattsand
0

jag tror jag har hittat rätt nu.. alltså hennes uppgifter men det står att det inte finns nån veterinärinfo eller ägare eller nåt sånt.. bara vart hon kommer ifrån.

AnneN
0

#2 men du måste väl ha fått veta vad hunden heter i stamtavlan?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

har du itne hennes chipnr? för det kan man söka på med o få fram hennes namn. Och är jag inte helt ute o cycklar så tror jag även att 1a nr är årtalet dom är födda i? Kan ha fel då jag inte sitter med mina egna papper framme :)

Vattnadal
0

#3 Om hon har haft valpar, så ska de finnas under avkommor. Finns det inga där, så har hon ingen kull registrerad i SKK i alla fall. Du kan kika på meriter efter utställningsresultat ed, samt på veterinär ifall hon gjort ögonlysning, kollat höfter ed.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fettmedkevlar
0

Har inte tiken tatuering eller chip? Har hon tatuering är det ju enkelt att kolla på SKK, har hon chip så går till veterinären och be om att få det avläst.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se