Blir så arg (måste få skriva av mig )
Nån har gått och sagt/spridit ut att mina två hundar ska vara jätte farliga mördarhundar typ, de har aldrig skadat någon annan hund de funkar med i stort sett alla andra hundar enda gången min ena hund gjort någonting och då hände inget allvarligt eller nått var en gång när hon skulle paras och var med sin älskling i en jätte stor rastgård då jag hade hand om hannen under denna period, och en granne kommer med sina två tikar som ville leka och jag berättade som det va att min höglöper men hon släpper in sin ena och min ställer sig över hennes hon bugger inte eller nått sånt men jag tar bort min, sen har min äldre tik denna då blivit på hoppad och huggen två gånger men hon har inte blivit aggressiv eller nått efter det utan leker med allt och alla, hon är av den modell att hon hellre går undan vid bråk där är Nima mer av den modell att utmanas hon kan hon ge mothugg men det ska väldigt mycket till innan det händer nåt, Nima har varit i två små bråk med två jämnåriga tikar som gärna muckar med andra, annars är hon sån att hon går emellan bråk, så jag blir ledsen när nån går och säger att mina hundar skulle vara farliga för det är de inte, visst man kan aldrig säga aldrig om någon hund för i ett träng läge eller dyl kan man inte lita på någon hund. Visst jag borde inte ta åt mig jag vet men det är inte kul när mina barn kommer hem från skolan och frågar varför nån kallar våra hundar farliga, om de skulle vara farliga skulle de kunna leka med 22 st andra hundar flera de inte känner av båda kön utan minsta problem.???
Lika tråkigt varje gång det händer och synd att okunniga människor ska uttala sig om något de inte ens förstår!
Släpp taget och försök förstå att vissa människor är helt ansvarslösa i sina uttalande. 

Kan tyvärr säga att jag vet hur det är, även om jag tror att ryktena har lagt sig hemma hos oss efter de rymde för ca: 2 år sedan och presenterade sig hos grannarna och visade att de är snälla (tur att det inte var några sällskapskaniner ute för då hade det troligen inte gått lika bra).
Det värsta jag varit med om är när jag var ute med Piro när han var 12 veckor och möter en tant som tvärvänder och tar en annan väg.
Usch, vad tråkigt. :( Men du får väl helt enkelt försöka strunta i det.. Här går det väl inget rykte direkt, men visst finns det folk som inte är så överförtjusta i Mexx. Och det inklusive några av våra vänner. Men det beror mest på vana och kunskap, då han är osäker. En osäker person som inte kan ta honom på rätt sätt gör ju honom bara mer osäker själv. Men med hundvana människor funkar han klockrent. :)
Han verkar ju inte så trevlig i kopplet när vi möter andra hundar ute, men de som har stannat och låtit honom hälsa (dvs de som ser att han inte är aggressiv utan osäker) har älskat honom. :)
Så man får väl helt enkelt bry sig om de som vet hur ens hund/ar är, och försöka ignorera dem utan kunskap..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja mycket är nog okunnskap om att läsa hundars kroppsspråk, mm men det är tråkigt att andra som inte ens träffat mina hundar fortsätter skitsnacket, men jag ska försöka att inte ta åt mig och få mina barn att inte heller öra det. Tack för stödet och kanin jagande huskys vet jag hur det är vår Mulan tog vår ena kanin tyvärr.

Fy vad tråkigt….. I vanlig ordning så är det ju okunniga människor som uttalar sig… Så jobbigt när det blir på det viset. Min hund har blivit påflugen 2 ggr av unga tikar ( typ 2-3 åringar, min är 13) och när hon sagt ifrån så har det helt plötsligt varit hon som är agressiv..??…
Tycker inte du ska lyssna på sånt…om du själv anser att ni inget orätt gjort så är det bara att låta det vara =)

Nej jag ska försöka stänga av öronen och lysna på vad alla de andra på klubben säger i stället om mina hundar, där får man i allafall höra att ok va det bara Mulan o Nima ja då går det bra att gå in, mina hundar älskar att leka, Nima som är störst älskar att leka med små hndar hon verkar tro att hon är liten.