Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2947 ggr
Rafflan
0

Lunch rastning?

Om man tex kommer hem på lunchen för att rasta hunden, är det okey att bara släppa ut den på gården och springa av sig och rasta sig själv eller är det så viktigt att gå promenad med just halsband och koppel, vad tycker ni?

Förutsatt att hunden bajsar/kissar på gården och att den blir rastad och aktiverad när man kommer hem från jobbet.

poppysmarsvin
0

Den mänskliga kontakten är viktig - oavsett om kopplet är på eller inte…

Noa-Nisse
0

säger samma som #1

ibland när jag jobbar korta pass kommer jag bara hem och äter så hunden har sällskap liskom. om jag jobbar länge så går vi till rasthagen som ligger precis vid huset så får hon "göra av sig där" sen gå en längre runda när jag kommer hem :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Hellis
0

Huvudsaken är väl att hunden får kissa och/eller bajsa om den är nödig

Karmatarerskanise
0

Huvudsaken är att hunden RASTAS säger då jag. Och det tycker jag inte gör om den bara får springa på gården och göra sitt.

Är hunden ensam hemma hela dagen(det bör ingen hund behöva vara)  så ska man ABSOLUT gå en längre runda på lunchen, och få med lite träning och lek på den rundan.

Rafflan
0

#4 det är sällan man hinner en längre runda + sin egen lunch på 1 timme ;)

Och ang tiden ensam har jag en annan tråd där vi kan diskutera sånt i :)

Karmatarerskanise
0

#5 Man får ju prioritera sin tid. Har man skaffat hundar får man ju ta sitt ansvar. Då får det gå ut över en själv, inte hundarna.

Skulle aldrig tänka på mig själv i en sådan situation.

[Liiillap]
0

Tycker det är helt okej att man rastar hunden ute på gården så att den får springa av sig.. då har den blivit av med lite energi iaf.. huvudsaken är väl att hunden får resten som den behöver när man kommer hem från jobbet.. en lång timmes/timmars promenad eller någon annan form av mental/ fysisk träning :)

[Liiillap]
0

Tycker det är helt okej att man rastar hunden ute på gården så att den får springa av sig.. då har den blivit av med lite energi iaf.. huvudsaken är väl att hunden får resten som den behöver när man kommer hem från jobbet.. en lång timmes/timmars promenad eller någon annan form av mental/ fysisk träning :)

[Hilo]
0

Håller med Hera

Magdalenaa
0

Ganska så ofta så har jag bara lunch i 40 min på skolan, tur hinnar man hem och rasta hunden ( gå en sväng ) och äta en frukt eller nått på vägen tillbaka till skolan! Så får man äta som ett lite kraftigare mellanmål efter skolan :)

Zebben
0

Visst kan man släppa ut den med kanske ett godissök eller liknande på tomten medans man äter. Men sen anser jag att man bör få in en liten promenad innehållande hjärngympa också. Ett väldigt snabbt matintag från ägarens sida alltså. Men har man valt att lösa det på detta sätt får man helt enkelt offra sig.

Idealet skulle vara att hitta en dagmatte som antingen kommer och går ut en långpromenad eller är hemma hos sig/dig med hunden. Eller hunddagis.

Noa-Nisse
0

detta låter kanske stressigt för mig ^^ men men. om jag jobbar lite längre någon dag så har jag förberett en dubbelmacka på morgon, så är det bara att ta med den sen på rundan/rasthagen och äta.

offtast har vi bara 30 min så det blir bäst så! :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

håller med 11