Omplacering
Pratade nu med min syster, pga att hon vill undvika avlivning av sin bästa vän vill hon ge denna faktist underbara hund en chans.
Troja 6 år schäfer utan stam har lämnat valpar som tävlar på hög nivå i lydnad.
Troja har hög jaktinstinkt och lämpar sig inte i miljöer på landet med katter/vilt etc
Gärna någon inne i stan som har tid till att aktivera henne.
Lydig och arbetsvillig i lydnad på appell plan, även gått agillity kurser.
Känner du att du har tid att tycka lika mycket om denna otroligt människosnälla hund så pma mig så vidarbefodrar jag kontakt.
Underbart snäll mot barn.
Obs detta är ett tungt personligt beslut från ägarna.

Hoppas det löser sig och hon får ett bra hem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 Ja det hoppas jag oxå
#2 är bilder på hennes första kull valpar (har fått två kullar)
Jag önskar henne all lycka framåt, och att hon kommer till en bra familj.
Lycka till och hoppas att det går bra.
Omplacering är ett svårt beslut att fatta. Men det brukar i regel gå bra om man hittar "rätt" köpare.
Våra två senaste hundar har varit omplaceringshundar och de har funnit sig väl till rätta.
Berätta gärna hur det går.

tackar:)
#4 och #5 jo det är klart att jag gör:)
Det kommer bli bra för alla parter, men jag förstår att det måste vara jobbigt för din syster och hennes familj. Nu håller vi tummarna att hon hittar ett bra hem till Troja 
Säger som de andra, håller tummarna för att hon ska få ett bra hem. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tack till er alla..pst måste putta upp inlägget lite:)

Ja vi puttar upp denna och hoppas hon får ett bra hem.
Synd på åldern annars hade hon fått komma till åsa. ;-)
Audiatur et altera pars
Kan hon inte få komma till Åsa i alla fall då…stackarn ;)
Putt

haha, nej så skojigt ska vi inte ha det.
Audiatur et altera pars
Du försöker prångla på mig ett råttsvin…men kan inte ens ta en lite schäfer, skärp dig Åsa 

haha, en viss skillnad på ett råttsvin och på en schäfer du .-)
Audiatur et altera pars
tänk nu på att lotta börjar bli till åren, inte lätt att veta vad som är vad då.. =P
Hoppas att de hittar ett bra hem!! :)

Tänkte inte på det Malin. Ska nog vara snäll mot tant Lotta. kan inte vara lätt att vara sådan.
Audiatur et altera pars
Hmmm sarkastisk eller…passa sig ÅSA FAXLIN!!!!
lotta du får gå till huvudförådet på sjukhuset, haha nee den va nästan elak.. man får inte vara dum inte.. =) sänder en kram till dig för vi har ju trots allt kul me våra egna små tantisar.. =)
Hahahahaha ja fy vad kul vi har med våra tanter. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha mer en så klara jag av Malin…kramis tillbaka. Jag har då fruktansvärt kul med er ungdomar…men Åsa hör inte till er igentligen…hon bara tror så Mohahahaha

hmm, man blir inte äldre än vad man gör sig och ungdomarna har helt klart andra värderingar än ni gamlingar. ;-)
Audiatur et altera pars
Då måste ju jag vara skitung, tänker som en ungdom rör mig som en sån…och får alltid höra att jag ser yngre ut =) Ungarnas kompisar tycker jag är stencool. Ska jag räkna upp mer?
Men jag glömde ju en sak Emmas en killkompis tyckte jag var skitsnygg…han är 17 

haha, du är såååå knäpp Lotta vet du det. har du sökt hjälp för det där. ;-)
Audiatur et altera pars
Näää tänkte att det är ju skitbra en så länge…kanske inte lika kul när man börjar närma sig 80 ;)

Hum, vad är det för ras? ( Kanske skrivit det innan? )

Vad synd om din syster och hunden. Hoppas dom hittar ett bra hem åt henne.
#26# Svar en schäfer.

27 # Tack.
Hoppas ni hittar ett hem till hunden
Du måste hålla oss underrättad så vi vet vad som händer med Troja, men det gör du väl?

ja det ska jag göra, men ingen verkar kunna erbjuda henne ett hem än så länge men jag tror att min syster inte iaf kommer avliva henne.
nej det skulle vara synd på en så mysig hund :)

Synd att hon inte kan vara med katter, annars hade jag mer än gärna tagit henne.
Hoppas att ni hittar ett gott hem till henne!

Synd att jag har ett minizoo hemma annars hade jag tagit henne. Hunden jag har nu är också en omplacering..