Renrasig blandras.
Detta ar nagonting jag skrattar over nar jag ser hund och katt annonser dar dom forklar t.e x att det ar en renrasig border collie och schafer mix.
Men da at det ju en blandras???
Forsok fa valparna salda fort samt till ett hogre pris eller vad?

Om jag har förstått rätt så skriver man så i de fall då både mamman och pappan är renrasiga men av olika raser. Helt enkelt för att man ska veta att det inte är blandraser som fått valpar tillsammans…Men rätta mig gärna om jag har fel! Det finns säkert dom som tycker att det är bättre med "renrasiga blandraser" än andra blandraser, vad vet jag…
Låter som att ena föräldern är renrasig..
Värre är väl de som hävadar att deras valpar är renrasig..
"Det är ju bara 3% av bla bla, så då räknas det som renras.."
Ehh..?
Sist jag såg en sådan annons stod det västgötaspets 97%, och liiite collie (3%) så de räknas som renrasiga västgötaspetsar.. 

Nej, det ar bara bra information utan nar de blandar tva sk. renrasiga djur av olika raser och kallar det for renrasiga blandraser.
Vet bara en vaninna som hade valpar mellan sin husky samt schafer. Valparna blev renrasiga huskyvalpar och samtidigt renrasiga vargar. HALLA???
Enligt dom ar deras omplacerings hund som ar en husky blandras eller ej sa har han inte stamtavla sa han forblir en blandras, men deras husky har stamtavla pa att han ar renrasig husky och varg blandning men stamtavlan pa att han ar en renrasig husky varg tappades bort av forra agarna.
Ibland ser jag aven blocket annonser dar de blandat tva olika raser och da ar valparna renrasiga rasblandisar.
Pa kattannonser ser man det ocksa, en blanding mellan t.ex ragdoll och perser saljs for priset av en raskatt da det ar en RASBLANDNING. men det ar ju bara en blandras??? BLANDA RASER _ BLANDRAS 
Haha, ja det ar otroligt undrandsvart nar man ser dessa annonser, spelar ingenroll hur lite t.e x collie det ar i hunden den ar fortfarande inte renrasig. 
#3 Jo det är sjukt att de lurar godtrogna när de säger att bara för att föräldrarna är rasrena så gör det avkomman mer speciell.. Alltså om man korsar två olika raser.
I deras annonser sa dom att mamman var en schafer och pappan var en husky samt valparna renrasiga husky haha.
Valparna som de beholl (nu omplacerade eller salda inclusive mamman) var renrasiga varg och husky blandisar