Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 410 ggr
Real
0

glömt att berätta!

när jag var i norge var jag med om en rätt hemsk grej också. eller jaa två!
Min vän som jag bodde hos kände ju några fler svenskar som bodde lite här och var. Därav en kille som bodde rakt emot en av hennes vänninor. Killen som var 40+ (trodde ja aldrig) hade två stycken sankt bernadshundar. En i 4 års åldern och en i 5månaders åldern. Han var JÄMT borta och jobba och stängde in dom två i köket på kanske 5kvadrat. Han var borta hela dagar.. som dom kissa och bajsa inne.. och fick inget vatten eller mat!

Vet ni vad killen bedrev? Jo, men han var en sån som omplacerar hundar som har det dåligt! Jag fick en chock! Han kan inte ta hand om sina egna hundar, men placerar om andras till "bättre" hem.

Vi, mina vänner och jag, vart otroligt upprörda av de här.. jag ville absolut anmäla de! Men en av tjejerna ville ringa honom först. Vilket hon gjorde. De han sa var att han faktist var där ibland, men vi kanske inte sett honom. Och hundarna lukta som in i helvete! de fastna alltså i kläderna(för vi gick ut med dom en kväll) och de sa han var normalt för sb hundar.. YEAH! som om!

Jag vet tyvärr inte vad som hänt nu.. för har inte haft kontakt med dom sen ja åkte hem på de viset. Men jag hoppas dom anmält honom. För då lär hans busniess lägas ner också.
Och innan jag åkte hade han åkt iväg till ett ställe som låg flera mil bort. Då kan han ju inte precis åka hem till dom hela tiden och rasta dom.. han skulle komma hem igen efter en vecka. Vi öppnade balkongdörren och klättra in genom fönstret. Gav dom mat och vatten! (dom var super törstiga) Och dagen efter var de fullt me bajs på hela balkongen!
Han hade "anställt" en liten tjej på 14 bast som var skit liten.. ska hon kunna gå ut med två stora sb .. varav den lille 5 månaders vovven inte lärt sig hyfs alls..

förlåt, men var bara tvungen att få ur mig de.. vad skulle ni gjort? är rätt svårt i norge. man vet inte vilka lagar de är.. och ja var där så kort tid.. så jag kunde väl egentligen inte dömma honom. men när man såg hundarna och allt bajs och känna stanken i deras päls.. då blir man ju upprörd. Och hur jäkla lyckliga dom blev när vi gick ut med dom:D

Karmatarerskanise
0

FYFAN!!! vet inte vad jag mer kan skriva… de borde finnas kraftiga straff… o stackars dig som fick uppleva de

Lotta
0

Man blir ju tokig av att läsa sånt där…fan hur dom får hålla på med djuren, måtte nån sätta dit kräket :/

Och stackars dig som först var tvungen att se eländet och sedan åka därifrån. Det måste ha gjort ont i hjärtat.

Alex
0

Usch.. Förstår inte vad som rör sig i huvuder hos vissa människor..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Real
0

Jaa gud ja! jag fastnade ju för dom (som alltid!) Dom var jätte goa och härliga. Fick värsta spelen när dom var ute och sprang runt som dom aldrig sett nått så fantastiskt!
Kan ju påpeka att dom INTE var specielt små heller.. har aldrig sett störa sanktbernads hundar.
Och sen glömde jag nämna att han OCKSÅ har en rottis, men hon bor inne hos den där vänninan och alla som bor där. Hon luktar skit också och är DÖV! Då måste man verkligen ha pli på en hund.. men de hade han ju inte på henne.. hon fick med följa med ut då. Var jätte svårt när vi släpte dom lösa i en inhägnad att få henne med sig?
Och så löpte hon.. så låg blodfläckar överallt. (första gången hon löpte, borde hon inte fått stöd från sin husse då?)

De gjorde jätte ont att se.. jag ringde min mor direkt och hon vart fly förbannad! Hon sa åt mig att anmäla direkt. Men som sagt, hoppas dom gjort de nu. Han hade ju t om planer på att skaffa TVÅ NYA sanktbernads valpar!!!! ska han då ha fyra stycken i ett litet kök?

Och en ledsam sak till. När vi var ute med dom träffa vi på en skit fin amstaff. han hade en såndär sele på sig.. så när amstaffen ville hälsa på våra vovvar och inte kom när hans alkoserade husse skrek, tog han tag i selen och slängde över honom över axeln så hunden hamna på ryggen med en sån smäll så jag fick ont i hjärtat! Alla mina vänner och jag skrek på en och samma gång! Han vän fick mutta bort honom ifrån oss, för såg ut som han skulle slå oss med om vi sa emot.
Tänk vilka fina hundägare de finns.. tänkte så mycket på ecko när jag såg amstaffen.. usch! hade velat ta med honom!
(hunden hade nog t om vant sig, för han gnällde inte ens när han vart kastad)

Malin-A
0

ush va hemskt, så man vill ta hand om dom, tuvärr kan man ju inte d.. hoppas han blir av med sina hundar så do kommer till ett bättre hem…

Alex
0

Skrikandes

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Rosenrasande blir man, tror jag hade gått dit och klappat till idioten mellan ögonen. *MORR*

Pomperipossa
0

Jag skulle nog inte klarat av att bara gått därifrån. Visserligen så får man inte göra annat än att anmäla men….

Real
0

träffa honom aldrig personligen, såg honom aldrig ens faktist.. så kunde inte klappa till honom:P

jaa alltså, mer än anmäla kan man ju inte göra som sagt. och vi krängde ju ändå in oss genom hans fönster och öppna balkongdörren och gav dom vatten och mat.. sen gick vi ut med dom också.. så gå därifrån bara gjorde vi väl inte.. sen när jag åkte hem tänkte ja att mina vänner fixa de eftersom dom med var upprörda och ledsna.

kerstinjoh
0

Ibland kan man önska att det var skottpengar för vissa.Oskyldig

Lotta
0

Kan man inte bli en hundmisshandlar hunter? Det skulle jag passa till *MORR*

Malin-A
0

haha kerstin o Lotta dom nya prisjägarna.. =D

Alex
0

Känns som att jag ligger risigt till..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Japp Kerstin, Alfons och jag vilket team =)

kerstinjoh
0

We are all the winners!!! LaaaLLAAASkrattande

Lotta
0

Japp Kersin, och vi vet vem som ska sjunga innan vi går till angrepp ;)

Pomperipossa
0

#9 Jo det är ju så att man FÅR bara anmäla…. Mycket man inte får göra men för ändå. Tyvärr så är jag sån, men vill för den delen inte uppvigla andra….

Faxlin
0

Sådant här finns det bara en lösning på. Att anmäla. Och säkerligen får man anmäla igen och igen med tanke på det saqmhälle vi bor i. Men man måste verkligen anmäla.

Sedan hör jag nog till Pomperipossas gäng med de som gör mer. Men som sagt var, inget jag rekomenderar andra till då det är olagligt och faktiskt kan bli farligt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars