Ballerina kladdkaka + hund!!
Jag har skrivit och klagat till Göteborgskex för deras nya reklamfilm där en hund äter chockladkex som är giftigt för hundar!
Hur kan detta få gå igenom utan att någon reagerat? Det är väl känt att hundar och chocklad är en dålig kombination! Skriv till dom och kräv en ändring så inte folk fortsätter tro att det är okej och uppmuntrar detta!!!
Hmm..jag har inte sett den. Men visst är det missvisande att det är just en hund som äter.

dåligt är det! upprörande!
Väldigt dåligt! Folk som inte är så hunderfarna plus oerfarna tror att det är okej att ge! Fel info!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

http://www.gp.se/ekonomi/1.467153-hundagare-stoppar-reklamfilm
De stoppar nu denna reklam tackvare att folk reagerat! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#4 Vad bra!

Härligt! Även om mängden av det giftaga säkert är liten så är det ju väldigt onödigt. Hade en tant på jobbet som varje dag handlade choklad, tills det en dag kom fram att hon köpte det till hunden så att den skulle få något gott efter promenaden,
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
Bra att de stoppat den! Har också reagerat på den reklamen.
Jag har inte sett reklamfilmen
Att vissa vilseledande reklam med att ge hundar ballerina kladdkaka som är total livsfarligt. Om din hund väger 20 kilo räcker det med 40g mörkchoklad eller 200g ljus choklad till mindre hundar ännu mindre enligt tidningen nr 9 2010 härliga hund. Men jag tänker också på barn som se denna reklamfilm som vill vara snälla emot sin bästa vän och ger hunden en kaka och det sluta med att hunden dör.
Det finns ju också choklad till hund utan de skadliga ämnet teobromin men jag är tveksam eftersom risk för missförstånd.

Tjoho! Vad vi kan! skönt när man kan påverka i rätt riktning, även för somliga en sådan "liten" sak! YÄÄÄYYY!!
Antar att det är den här filmen ni menar Ballerina kladdkaka
Jättebra att dom stoppad den och att så många reagerat!!