Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2860 ggr
tovvi
0

Tea tre oil, farligt?!

Fick nys om produkten AG Crossroads, och läste lite om de och  de verkade ju bra!

Min hund visar ibladn mindre tecken på noskvalster, men då de bara är ibland så är det inte "självklart", och ibland är det nästan så man inte tänker på det för att de är sällan. och då ekonomin är väldigt krass just nu vill jag inte åka 10 mil till veterinären för att kanske snabbt konstatera att ddet är det (eller att det är ingenting alls) och betala  en himla massa pengar för det. Så tänkte jag kunde ju testa crossroads och om de inte blev bättre av de kunde man ju fundera vidare, det är ju bara ett naturläkemedel.

MEN! i beskrivningen jag sett på nätet står de bara "eteriska oljor", när jag sen fick burken så står det specifikt att det är Tea tree oil som är huvudsubstans.
och att enda biverkningen på ytterst få hundar har varit o-avmaskade hundar som fått förlamningssymptom som övergått inom två dygn.. (hur bra låteer det? även om det går över menar jag…)

Vad jag hört om tea tree oil så ska det absolut inte ges till hundar? inte ens utvärtes..?

Har inte gett henne nåt av de än, och vet inte om jag vågar heller…?

tovvi
0

*puffar*

Maja2
0

Lägg pengar på vet. istället.