Hund i lägenhet
Vad tycker ni om att ha hund i lägenhet, om lägenheten är ca. 130 kvadratmeter. :)

Jag bor i en 2:a på ca 54 kvm, det är ju ute hunden ska motioneras så jag ser inget större fel i att ha hund i lägenhet så länge hunden får den aktivering den behöver oavsett om man har stor eller liten lägenhet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Okej, självklart är det ju ute hunden ska motioneras! :)
Jag bor i en tvåa på ca 60 kvadrat. Jag har två hundar, min tredje kommer på torsdag :) Inomhus är hundarna lugna, och behöver inte så mycket utrymme, men det krävs ju att man är ute och aktiverar dem. Men det måste man ju även om man bor stort.

Vi bor i en lägenhet på ca 70 kvm med en bordercollie. Inga problem alls!
#3 Okej, vad roligt med en till hund! Själv så har jag ingen hund, men vill ha en labrador. ;) Vad är det för någon ras du ska få? :)
#4 Okej! :)

Vi bor i en trea( vet inte ecakt hur många kvm det är ) och vi har 4 hundar och lite andra djur. Funkar hur bra som helst. Våra hundar tar det lugnt inne och ute aktiveras dom :) Kan tilllägga att hundarna är en staff, en cavalier/cocker, en border collie och en dogue de bordeaux. så det är 2 stora hundar ohc 2 mellanstora :p
Jag har en podenco på två år, en podengo som är fyra år, väntar på en bodeguero som är tre år :)
hade min rottis/amstaff i en etta på 38 kvm, gick kanon :)

vi bor med min labbe i en 2:a på 66kvm (tror ja), + katt o kanin. de funkar alldelles kanon! bara jag som tkr de är jobbigt att springa upp o ner för trappen hela tiden ;)
men säger som de andra, de är ju ute hunden ska motioneras.
Jag bor i en 2:a på 64,5 kvm med två hundar och en katt utan problem. Jag vet även om folk som har bott i en 1:a med två stora hundar (leonberger) utan problem, som de andra säger det är ute som hundarna motioneras och inne är en viloplats.
Och jag har 39 kvadrat minus köket som nästan alltid är stängt. Här har jag 2 egna hundar och upp till 4 extrahundar som bor under vissa dagar/nätter. Inga problem!
Spela roll, man motionerar hunden utomhus.
Det är väl en fråga om hur man personligen tycker om storleken på lägenheten.. Om hur trångt man vill bo m.m.
En hund tar ju plats den med.
Nu bor jag ju i ett mindre hus, men innan hade jag två stora hundar u en lägenhet på ca 60 Kvm. Vad huset ligger på vet jag inte.. 120 Kvm kanske.
Funkar utmärkt för mig, då man som sagt motionerar hunden ute, inte inne.
Det beror på ras och framför allt individ.
Små hundar behöver mindre plats. Det finns individer som inte mår bra på ett visst utrymme, stort som litet och det finns individer som skulle kunna bo på 30m2. Tar man hänsyn till ras, storlek och individ bör det inte vara några problem.
#0 Din lägenhet är dubbelt så stor som min tvåa, och här hemma har jag två hundar :)

130 kvm är ju stort! Många hus är mindre än så.
Själv bor jag med en Grand Danois i lägenhet (dock på nedre plan med egen trädgård). Inga problem.
Fast mycket beror ju på hunden också. Och som #14 säger; ras, storlek och individ.
Man bör kanske tänka på om man skaffar en valp av en ras som inte bör gå i trappor den första tiden att man (om man inte har hiss) väljer en ras som man orkar bära upp och ner i tid och otid.