Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4784 ggr
numnumnum
0

detta är bara taskigt

DinJejja
0

varför?..

numnumnum
0

har du gått in på länken

DinJejja
0

Ja? Hundkläder?

numnumnum
0

hur gör man länken klickbar

numnumnum
0

det är inte skönt på något sätt för hunden då bara skaver och så kan det bli för varmt på sommaren,

detta gör hunden mer til en assescioar (fel stavat)

DinJejja
0

Det beror ju väl helt på?

Kan tycka att hundkläder är onödigt. Men då jag träffat på en hel del mindre hundar som både trivs och behöver en tröja eller likande när de är lite kallare ut så tycker jag inte de är elakt.

Och skaver det så har man förmodligen fel storlek med.

Sommaren kan jag hålla med om att de är onödigt med kläder. Men så länge hunden inte far illa är det väl ingen större fara?

Chippers
0

Ja, det där var väl lite väl. Selet och vinterjackan är väl inget fel. Men "bröllopsklänning", T-shirt osv, hmm.

[Hilo]
0

Taskigt vet jag inte, men onödigt med vissa saker.
Dock finns det hundar som kan behöva skydd, även på sommaren, och då är det dumt med stickat..
Då kanske en "t-shirt" i tynnre tyg bra..

Rafflan
0

hm det mesta där passar bättre till en docka eller för en 10 min fotografering. Har man hundar som behöver skydd mot kyla/solljus så finns det bra täcken/overaller att köper. Inte sånt där "skit"'

Inte många vettiga saker där inte :/

Naiz
0

Jag anser inte att det är nå fel att ha kläder/täcken på hundar om dom behöver det. Jag använder täcke på min Greyhound när det är kallt ute, inge fel med det?

Om man ändå ska ha nåt på hunden så den inte fryser kan man väl lika gärna köpa nåt roligt :) Kan hålla med om att det är lite överdrivet med bröllopsklännings osv.

Men så länge hunden i fråga inte lider av det så är det väl inge fel? Som #6 skriver; om det skaver är det fel storlek. Puppia-selen är susperbra!

Min syster har en liten hund på 1,7 kg. Hon vill ha tröja på dej inne ibland till och med. Hon kommer dragandes på en tröja och lägger den vid fötterna. Hon har ju inte nåt på sej när det är sommar och varmt. Utan bara när det är kyligt ute. Utan täcke går hon inte ut på vintern. Hon har en luvtröja som hon bara älskar. Hon har hellre på sej den än ett vanligt täcke..

Miolina
0

Taskigt tycker jag väl inted et är. t.ex naken hundar behöver ju kläder.

Min blogg hittar ni här

Rafflan
0

#11 inte speciellt många kläder i annonsen gör nåt för värmen.

Naiz
0

#12 Det kan räcka med något tunt på hunden för att den ska hålla värmen. Det behöver inte vara tjocka täcken för att vovven ska vara varm.

Tangotime
0

Mm, bröllopsklänning… njae DÄR går min gräns! Obestämd

Rafflan
0

#13 nej men har du en hund som fryser/måste skyddas från sol tror jag inte en kläning värmer, och att bara skydda framkroppen är knäppt för mig, då fryser dem ju fortfarande om rumpan liksom?

Vad är fel på overaller och täcken? Skyddar hela kroppen och finns olika meterial beroende på vad man ska skydda emot :S

För kläningar, jackor och annat sånt kan man väl skaffa en docka och klä på?

Naiz
0

#15 En tröja som inte täcker hela kroppen kan räcka om den bara behöver hjälp att hålla värmen lite.

Jag själv skulle inte klä på en hund en klänning. Men jag ser inget fel med att sätta på en tröja med text/tryck istället för ett vanligt täcke. Det är ju bara för människans skull, hunden lider nog inte av att ha en "body" med en text på. Bara den gör nytta. Köpte en luvtröja till syrrans hund där det står "i love my dog", jättesöt ;) Hunden bryr sej inte vad det står/hur den ser ut. Men hon tycker om att använda den, även fast den inte går över rumpan. Hon fryser iaf inte när hon har den på sje :)

Tangotime
0

Båda mina små killar fryser hellre än tar på sig täcke/tröja. Men jag sätter på dom täcken i alla fall när det är minusgrader för annars får jag bära dom halva promenaden. Hundar är ju väldigt olika, men en sak har nog dom flesta gemensamt, att gå med skor klänning osv och en massa människor som tittar på dom och skrattar är nog ingen som tycker om. Men en tröja/jacka i stället för ett vanligt täcke, alltså något som fyller en funktion ser jag inte som fel. Men det ska göra nytta och inte bara vara "utklädnad" då tycker jag att man gått över gränsen.

Eveline
0

Täcke på en hund är okej så att de inte fryser när det är kallt. 

Men att försöka göra en hund till en människa är patetiskt om ni frågar mig. Jag blir bara arg när jag ser folk gå runt med en hund som en accessoar. Inte på tal om hur irritirad man blir på folk man ser på tv som klär sina hundar för miljoner. Nej usch.

imsuchadiva
0

Våran nakenhund kommer farandes i en jäkla fart när man tar fram en tröjja åt honom.
Anledningen till att man inte alltid har ett helt täcke/heltäckade tröja är att det kan bli för varmt inne, men för kallt att gå helt naken.

Går ni alltid med långbyxor och långärmat inne?

Sommartid har han ibland ett litet täcke/tröja för att skydda sig mot solen, blir även insmörjd med solsalva.

Jag tycker inte att det är fel att ha lite roligare/sötare  kläder på hunden om den ändå behöver kläder.

Sen finns det ju dem som kläder hundar lite hur som hellst för att de tycker att de är fin / kul, även fast inte hunden behöver kläder, det tycker jag är fel.

Chieko
0

#18 Vi har ju redan avlat sönder hundarna samt bett dem att bo inomhus med oss för att vi vill ha dem så, då kan vi väl lika gärna sätta på dem kläder också…

Jag tycker oftast att kläderna är fulare än ett täcke men hittar man något snyggt som hunden inte tycker illa om kan man använda det!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Naiz
0

#19 Bra sagt :)

Eveline
0

#20 jo… jag vet. Det är rätt komiskt när man ser en hund med skor, tiara och glittrig klänning, sedan tänker man på att de härstammar från vargen.

Tangotime
0

#20 Fast vi kan inte jämföra våra tamhundar med vargar nu. En mex eller Kines skulle ju aldrig klara av att bo ute i vårt klimat ex. Så att våra hundar bor inne tycker jag inte går att jämföra med att sätta på dom skor, tiaror, klänningar och annan skit som säljs nu.