Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2122 ggr
Hyacint1
0

Misshandel

Läste nyss i en kvällstidning att en liten 10 veckors labbe har blivit ihjälsparkad för att den ville hälsa, var är det för en galning som inte kan skilja på en vuxen hund och en 10 veckors valp. Jag blev så upprröd att jag inte klarade av att läsa artikeln till slutet. Hur kan det få gå till så här en liten oskyldig söt valp, jag fattar ingenting…… men jag är både ledsen och förbannad, känner med hundens ägare också :-((((

Miolina
0

Läste också detta igår , blev helt klart upprörd. Han trodde väl att den skulle gå till attack. Stackars valp

Min blogg hittar ni här

Linnea
0

En valp som attackerar? Undrar hur den människan tänker..

Skynda långsamt så går det fortare.

SaraC
0

Jag läste också om det, helt förfärligt. Man kan ju förstå att en hundrädd person kan bli rädd även om det bara är en liten glad valp, men jag tycker att personen ifråga i såfall kan säga det och inte att valpägaren bussade sin 10-veckorsvalp på honom. Det känns inte särskilt troligt i mina öron..

Här är en länk till en artikel om detta

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Rafflan
0

Som sagt, man ska ha koll på sin hund. Klart olyckor kan hända och sorligt nog var det en hundrädd(?) person den sprang fram till. Och då reagerade han i attt försvara sig.

Synd om hunden men ägarens fel, tyvärr…

SaraC
0

#4 Det står i artikeln att hon tappade kopplet, en olycka som egentligen borde kunna hända vem som helst.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Rafflan
0

#5 ja, det har även hänt mig några gånger. Inte helt ovanligt. Men tänk om det vart en annan hund hon sprungit fram till och den hade bitigt ihjäl valpen? Då hade det ju inte vart den andre hundens fel, då den ägaren höll i sin hund liksom.

I detta fall lätt det sorgligt nog som om manen tog i lite för hårt och träffade illa. Jag tror inte hans avsikt var att döda hunden, men han verkade bli rädd å ville nog mest skydda sitt barn. Oroande vilken bild av hundar den ungen kommer växa upp med…

Emaljoh4
0

Det enda jag inte förstår som stod i artikeln var att det stod att hon hade haft hunden/valpen i en månad, men hur går det ihop när valpoen var 10 veckor och valpar inte får säljas före 8 veckors ålder?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

Det stod inte i artikeln som blev länkad här  i tråden..men läste samma nyhet någonannanstans

Här står det:

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6348178

"**Fick ha Angel en månad
**Jessica är blek och samlad när hon berättar om det som hänt. Hon fick bara ha sin hund en månad."

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Sniff]
0

#8 De kanske missuppfattde? Det kanske var en halv månad hon sa, men de hörde fel?

Otroligt tragiskt att sånt händer. Men jag tror att det var en olycka från bådas håll, även om mannen överdrev ganska kraftigt…