Behöver tips! Ovanliga hunddtrick
Hejhej! Jag behöver bra tips på ovanliga, gärna lite kluriga hundtrick? Kommer verkligen inte på något roligt, och mina hundar kan redan t.ex. hoppa hopprep, stå på händer, halta, skaka på huvudet, spola på toan m.m.
Blir jätteglad för tips! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jay Sisler kanske kan ge inspiration.
//Lina
Försök att inte begränsa din fantasi, det är lätt hänt att man fastnar i samma spår och kikar på "det vanliga", vad andra gjort.
Något jag tycker är kul är att ta inspiration från något tema, musik, film eller vad som. Eller varför inte från vardagen? Att tänka "hur skulle jag kunna visa detta i ett freestyleprogram?" är en rolig sysselsättning när man har någon minut över, hur skulle "dagis", "försenad till tåget", "titanic", "fångad av en stormvind", "kalle anka" eller "fredagsmys" se ut? Vad är nyckelord och händelser och hur skulle hunden/hundarna kunna visa/gestalta detta?
Jo, jag har funderat ut ett par stycken nu… kändes behövligt då jag upptäckt yngsta hundens påhittighet ;)
Men för att ge ett tips, som jag tyvärr inte "kan" använda själv - gå slalom på två ben (fram eller bak), kanske snurrandes samtidigt. Har lite för stora hundar för det men tror det kan bli snyggt! 
#1 jesus vad vissa trick var coola.. Fantastiskt :O
Tack så mycket för tipsen!
tsset, ditt förslag lät ju väldigt häftigt, tyvärr vet jag inte om ens mina hundar är tillräckligt små för att gå slalom på två ben :P Men ska testa!