Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2476 ggr
MatteTillVitSchafer
0

Dominans eller uppmärksamhet?

varför vill min hund vara i famnen när man sitter ner.
Te.x när man sitter i soffan kommer hon och lägger sig på en. är det dominans eller vill hon bara få uppmärksamhet? :P

Mischa
0

Hur skulle det kunna vara dominans på någon plan?

Spontant tänker jag uppmärksamhet/närhet.

Är det något hon påbörjat nyligen?

≧◔◡◔≦

Maddepadde
0

Hon vill väl helt enkelt äta upp dig… Eller öh, nej - kanske inte. ;)
Jag personligen - utan att ha sett situationen - skulle gissa att hon helt enkelt söker lite kärlek och mys!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

MatteTillVitSchafer
0

#1 nej tänkte på när hon vill ligga över en som att visa att hon är ja över en haha :P
nej hon gjort detta sen hon var liten valp. hon älskade att vara i famnen, då hon var liten och lätt nu är hon stor och väger as :P

#2 okeej :D

Mischa
0

#3 Du kan räkna med att hon bara vill vara nära.Glad

≧◔◡◔≦

Carrui
0

Det brukar min 40 kilos Labrador kille göra också. Han älskar att sitta i knät ;D Men det blir väldigt tungt ;)

tsset
0

Mys!

Hade "dominans" varit så enkelt hade vi "bestämt" över alla som är kortare än oss och fåglar och liknande "dominerat" över oss. Och våra kortare medmänniskor hade snällt fått lyda medan de längre varit bäst att passa sig för…

Och det vet vi ju att så är det inte! Tänk så lätt det varit då, den med längst styltor får styra världen…

ingann
0

Självklart är det närhet hon vill ha:) Hon fick ju göra det som valp och förstår inte varför hon inste skulle få göra det nu för;) Hon ser ju inte att hon blivit stor;p

Tack och lov att man har en liten hund som får plats i knät även nu som vuxen Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Kalli
0

#7: Min hund väger 30 kilo nu som vuxen, han får fortfarande plats. If there is a will there is a way! Flört

ingann
0

#8 hehe ja, finns bara viljan så:)  Fast min vilja brukar inte vara lika stor när syrrans gigantiska rottis sätter sig i knät som när min lille skit eller andra syrrans ännu mindre skitar gör det Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Banankaka320
0

Jag har lärt min hund att "fråga" innan hon hoppar upp på mig, det känns som hon liksom "respekterar" mig mer och inte bara helt plötsligt klampar på mig och lägger sig med sina blöta tassar. :)

Karmatarerskanise
0

Finns det hjärterum finns det stjärterum ;)