Chihuahua undersköterska
Jag tog med mig Pepsi min Chihuahua hane till jobbet i förra veckan, jobbar på ett äldreboende för psykiskt sjuka, och vilken succé, Han älskade all uppmärksamhet, och de älskade honom..
Han uppförde sig galant och var inte stygg en enda gånG!
Och gissa om det var mysigt att åka till jobbet med honom, så där mörkt var det på morgonen också, så kunde jag gosa med han heeela vägen dit och tillbaka :D
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Vad roligt. Dem säger ju det, djur är bästa medicinen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
fick du lov att ta med hunden, tänker på allergirisk
Jag har haft med min hund på jobbet också, jobbade natt på ett äldreboende under sommaren. Det var allt uppskattat av de flesta, och vissa av de dementa som brukade vara väldigt oroliga lugnade faktiskt ner sig.
#2 Enligt min erfarenhet så är sällan djur otillåtna på äldreboenden, är man så allergisk så får man bo på ett speciellt boende för allergiska. Det är ganska vanligt att anhöriga till de boende tar med sig hundar.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
det är väl ett eget boende. man kan inte förbjuda någon att ha med sin lilla hund eller lilla katt. är någon allergisk så kan man ju vara så pass "snäll" att man har djuret inne i sin lgh liksom. men tar givetvis ut hunden när den ska ut och rastas. så det kan ju inte vara förbjudet att du TS tar med dig hunden om de andra kollegorna och enhetschefen inte ser något problem med det?
ja djur har ju jättebra inverkan på människor. speciellt på sjuka (psykiskt eller fysiskt) omjag fick bestämma så skulle det få finnas minst ett djur på var avdelning :) och när jag menar djur så kan det ju vara en liten undulat också :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
vad kul:) de flesta boende uppskattar sånt nåt enormt!
Där min pappa bodde medan han levde hade flera ur personalen sina hundar med sig men nu är det förbjudet då det finns både personal och boende med allergi…
#4 problemet är ju om nån är allergisk att djuret måste iaf passera igenom de allmänna utrymmena (rummen brukar oftast ligga runt ett sällskapsrum) + att håren kan fastna på personalen långt efter djuret åkt hem och på så sätt föras över till den allergiske..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Det är fantastiskt att det blir mer och mer vanligt att boenden av olika slag har vårdhundar och även vårdkatter om man kan kalla det det. En katthemsförening jag är aktiv inom har adopterat ut en katt till en avdelning på ett äldreboende, och han har det toppen bland alla gamla knän och klappvilliga händer :) Han gör ju sitt jobb genom att vara sällskapskatt helt enkelt. Fler djur till fler vårdhem tycker jag!
Men tyvärr är det fortfarande väldigt vanligt att de äldre inte får ta med sig sina katter in på boendet de flyttar till. Det kan vara att någon i personalen är allergisk, att någon av de andra inneboende är allergisk, eller som i ett så patetiskt fall som när en gamling och dennes kisse flyttat in så visade det sig att en annan inneboendes anhörig är allergisk och praktiskt taget tvingade gamlingen att göra sig av med sin katt! >:[
HOPPAS bara att fler boenden skaffar djur, och att fler boenden tillåter att de som flyttar in tar med sig sina djur. Kanske bör det sättas på papper att det får finnas djur på boendet, så att anhöriga måste acceptera läget.