Koka kycklinglever
Hejhej!
Har köpt lite kycklinglever till vovven och undrar hur länge man ska koka det ungefär?
Och om man ska göra något mer eller kan göra på något annat sätt?

Du kan annars tärna det i små bitar, lägga på en plåt, in i ugnen och låt det torka länge på svag värme. Blir perfekta, goda, nyttiga och kladdfria godisbitar.
Ungeför hur länge i ugnen och vilken grad? :P

Då jag torkar lever i ugnen så brukar gradtalet vara 50-75 grader (beror på vad som är lägsta möjliga på den ugnen) och tiden är allt från 6-12 timmar beroende på hur stora bitar jag skurit.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ojj så lång tid :O Då får jag sätta igång direkt!
Tid efter storlek! Går också bra att bara ha eftervärmen sista tiden, om du inte kan vara hemma och hålla koll eller vill tänka på annat :)
Jag gör också min (hundarnas) lever i ugnen.
Då jag tränar med jättesmå bitar blir mina väldigt små och brukar inte ta så lång tid som 12timmar. Du får nog avgöra lite själv ;-)
Även jag gör små bitar, så små som möjligt. Korvbitar brukar bli i någon timme på sin höjds, då tycker jag att de blir lagom. Sen torkar de ju lite extra efteråt också så jag tar hellre ut för tidigt än för sent. Sen är ju smaken som baken, jag föredrar lite halvmjukt och nästan kladdigt på ytan medan andra vill ha hård yta rätt igenom ;)