Råtträdd hund?
Sen i december har jag, utom hund, även haft råttor. Det började med en, men snart kom två till in i flocken. Men gosh vad min hund är feg!
Jag satt med den älsta råttan, Obi, i soffan. Så hade Obi gått och lagt sig på sidan av mig, så hon kunde se hela soffan, men hunden, Idelma, kunde inte se henne. Så Idelma hoppade glatt upp i soffan, och kollade inte fundersamt på mig.
Obi hörde tydligen att någon satte sig i soffan (eller i det här fallet hoppade upp) och rusade iväg mot andra änden av soffan, då hon älskar att hälsa på folk (och hundar).
Då får alltså Idelma syn på Obi, som kommer rusandes i full fart, och hoppar ner ur soffan och springer ut i köket till mina föräldrar och gnyr och verkligen är rädd för en liten råtta!
Obi blev dock jätteledsen när hon inte fick hälsa på sin "kompis".
Slänger med en bild på Obi och min kompis ena hund Blenda, en ridgebacktik på 2 år. Dom är riktigt bra kompisar, fast Blenda har fått för sig att mina råttor är hennes valpar..
Jag förstår hunden fullkomligt, blääää svansarna är såååå äckliga ;)
#1, haha, hon skulle varit lika rädd även om dom inte haft svans.. ;)
Haha ja det kan inte vara lätt, men jag kan avslöja att min hund backar när våran vattensköldpadda fräser också, och som ni vet så är dom ju inte så snabba, men han håller koll hela tiden och flyttar på sig så fort hon råkar vända åt hans håll :-)))
haha….ja dom är ju inte jag rädd för iaf =)
#3, Smart hund där.. ;D
#4, Åh, du är modigare än min "vakthund". ^^
hehe låter bra det…alltid kul att vara modig *stolt*
Det finns saker som är värre än råttor o sköldpaddor!
Fråga Alfons!
haha Alfons vill ha grodlår till middag =D
Alfons står och hoppar jämfota nu för det är invasion med grodor hos Kerstin nu 
haha japp, vi får ta o fixa lite grodor o åka o lämna hos kerstin o alfons…
Haha Lotta, fast det borde du vara, för reptil som hon är kan hon bita rejält, jag stoppade dit fingret en gång då hon vuxit sig lika stor som en handflata, och det gjorde sååå jäkla ont, och släppte gjorde hon ju inte, dom har en kanonstark och hård käft,det är nu 3 år sedan och jag har fortfarande ont i fingret ibland, du vet dom äter ju allt med skal på räkor, fisk, äpple sallad morötter ja allt…..
Wiiiii ja då har jag fått sköldpaddsfobi också…undrar var det här ska sluta? =)
Lotta, gissa om jag är noga med att ta upp henne så att hon absolut inte når mina fingrar, men hon fräser och pinkar på mig i alla fall hahahaha…
Bläää…vilka små monster, jag som alltid tyckt att dom är så söta. Dumma Lena!!! *skrattar* Kul att ta upp ett pinkmonster hahahaha…
Jaaa hon är sååååå gullig sååå, men det är bara mig hon gör det emot, hon gillar väl inte tanter eller nått
Ja då skulle ju inte jag sticka ner fingrarna kan jag säga….men jag tycker faktiskt att det är jättesöta djur, lite småsävlig precis som mig själv =)
Jomen dom är jätte söta och intressanta faktiskt, och dom är sävliga med sin rörelse, men jag kan säga att när dom äter kommer verkligen bytes-reptilen fram, jäklars vad fort det går för dom att snappa tag i det ska jag säga hua!!!
Haha vad kul det måste ha sett ut! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
18, ja kan säga att familjen får sig ett gott skratt varje gång jag ska ta upp henne hehehe…
Jag var faktiskt på väg att köpa en när jag var yngre…men min mamma stoppade mig….kanske var tur det, för har den bitit mig då har han nog hamnat i väggen *ASG*
haha ja det hade den säkert dom släpper nämligen inte om dom själva vill,så vad jag fick höra var att jag hade tur, annars hade en bit av fingret följt med ;-))
Weiiieiii huga vilken tur att jag hadde en mamma som stoppade mig 
jaaa det var en mycket klok mamma,till och med klokare än mig som mamma hahaha
jamen du vågar åtminstonne ta upp honom det skulle mamma aldrig vågat :)

Vilken vacker Blenda du har! Älskar ridgeback. Har en själv. Sååå mysiga.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Haha :)
Vår hund som är en dansk/svensk gårdshund användes flrut till råttfångare. Men vår är nog ett special fall då han var livrädd för våra råttor ;) Svansen mellan benen och han släppte aldrig dem med blicken hehe
#25, Inte min hund, utan min kompis. Men jag är där så ofta jag kan, hon är verkligen helmysig. I lördags var dom och hämtaden till valp, som jag ännu inte får träffa..