Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 5771 ggr
Liiindus
0

rädd för dammsugaren!?

Jag har en beagletik på snart 10 månader som är rädd för dammsugaren och torrmoppar, vanlig våtmopp och sop är det inge preblem med och hon är inte heller nervig i vanliga fall.

Finns det något sätt man kan få henne att bli av med rädslan??

[Forest]
0

Jag satte på dammsugaren en hel dag fick den stå och gå. Efter det är inte min rädd längre visst hon aktar sig när man kommer med den men inte rädd längre.

Detta gjorde även grannen med sin unghund som var livrädd o hoppa mot fönstren, även han klarar av dammsugaren. Kan tänka mig att låter du torrmoppen vara framme så ser dom oxå att den inte är farlig.

Liiindus
0

okej jaa jagfår prova med det då,mina 2 andra hundar bryr sig ju inte alls så dom kan ju hjälpa till lite med lugnade effekt iallafall :) tack!

Letfors
0

Om du har en mat glad hund kan du ge hunden maten väligt nära, först avständg och sen på. Då kommmer hunden att förknipa damrsugare med mat och mat gillar den!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

[Forest]
0

2, Låt din torrmopp vara framme du så den ligger ner tänkte så inte han råkar komma imot den o den rammlar ner. Då kan den skrämma honom rigält. Och du kan även ha dammsugaren framme mitt på golvet så han lär sig att den är ofarlig första dagen sen låta den vara på dag 2. Nu är din hund i spökåldern med och mycket upplevs mycket farligare då för dom. Jag hoppas att han snart lär sig att dessa vanliga saker inte är farliga :) har själv en valp 5 mån som är lite mörkrädd så då blir en hel del saker livsfarliga :P Träning åter träning så lär de sig att det är okej :)

dalmatinern-aki
0

jag tränade med min dalmatiner lite varje dag

Jag satte på damsugaren och sen satte jag mig med hunden brevid damsugaren i ca 5min varje dag utan att säga ett ord.

visst han sprattla o va jätte rädd, första gången men sen efter 2-3 dagar satt han helt stilla brevid den och jag kunde tillomed lämmna honom själv. Nu bryr han sig inte ett dugg när jag damsuger

Man måste tvinga hunden att möta sin rädsla och sen själv bevara lugnet då lär dom sig på bästa sätt…

För om du gullar med honom eller säger ** ingen fara de e ok*** då kommer hunden tro att de är presis tvärt om.

samma sak gäller när den blir rädd för något annat, du måste hålla dig lugn för då vet den ok om matte eller husse inte bryr sig då är de ingen fara….

visst de känns taskigt eller hårt men de fungerar tro mig.

LYCKA TILL…..

Liiindus
0

dammsugaren står alltid framme och då är det inge farligt alls, det är bara när den låter och när moppen rör sig. men det är väl bara att träna vidare antar jag :) Jag är väldigt lugn och ignorerar henne totalt när hon är rädd. Hon kastar springer och gömmer sig och mat har jag provat men det funkar inte, och hon är väldigt matglad.. det är ju trots allt en beagle ;) haha

dalmatinern-aki
0

som sagt sätt dig ner brevid damsugaren när den är på och håll i henne

låt henne sprattla tills hon lugnat sig och rör lite  på damsugaren de borde göra susen de gjorde det för min i alla fall..