Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3622 ggr
zickan
0

Hundnamn

Behöver lite namn tips på en tik. Är verkligen sjukt svårt att hitta något passande, fantasin verkar lite utdöd.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Valpar
0

Vad är det för ras? Har du någon bild? Glad

TacoBelle
0

Vilken ras? Färg? Utseende?

Lättare att spåna om man vet lite mer. Glad

EmmaVarg
0

undrar också vilken ras :)

har måånga tiknamn som jag har uppskrivet på  datorn haha ^^ lägg gärna upp en bild på hunden så kan jag ge massa tips

zickan
0

Det är en vit bullterrier. Lite inne på Alva. Men hon käns inte så alv lik alltid :-p

Jespersen
0

Asta kanske? :) Vet en bullterrier som heter det. Annars tycker jag att Alva är ett fint namn! Det räcker ju faktiskt att ha spetsiga alvöron, eller hur? ;)

EmmaVarg
0

Kira , Keesha, Diva, Diana, Steffy, Mira, Mimmi, Stella, Lady :)

TacoBelle
0

Åh, jag vill också ha en "bulle"!

Jag tycker att Bullterriers passar i lite gamla gubb/tantnamn.

Några förslag: Sonja, Hilda, Doris, Ulla, Agnes, Astrid, Ester, Siri, Britta, Signe, Alma, Dagny, Hillevi, Alice, Elsie.

zickan
0

Haha.. bulle är verkligen den roligaste rasen när det kommer till lekande. Skönaste när de sover :-P. Hon har jagat slut på mig idag. Har bara en trapp ut, men tycker jag ränt den mer än någonsin.

Alice är också något jag varit lite smått inne på.
Pendlat lite mellan Alva, Thea, Alice. .. Nu när jag var ute så kom det automatiskt att ropa Thea. Så kanske.

tsset
0

#8 Thea är så otroligt vackert! Och utan tvekan det som står först när jag en dag får barn :)

I hundväg har jag inte haft tik hittills och det lutar väl åt att det inte blir någon tik de närmaste åren men annars hade jag nog redan haft en hund-Thea.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla gris :-P

Jespersen
0

#10 Men AW! Vilken liten underbaring <3

zoolatri
0

Nu blev jag avundsjuk! En bulle är min dröm… Pita tycker jag är fint.

zickan
0

mh varit mig dröm med i flera år. men blev en blandis där emellan pga lite saker.
Nu när andra är 4 år så vågar jag mig på en till. Kan jag få lite hjälp med uppfostran :-).
Just nu är det mest sömn och korta stunder av lek.

Valpar
0

Tycker det ser ut some n Thea, Alva, Elsa, Iris, Ingrid, Sigrid eller en liten Vera! Glad

Fina namn som jag har funderat på till min valp, om det ssulle ha blivit en tik.

lilldiezel
0

Disa ! Det ska min framtida vita bulle heta ;)

LykkeLii
0

Åh, så vacker hon är!! Alice är mitt favoritnamn med.. Om du vill ha mer förslag, Lilly & Minya.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

IceJossan
0

Det var väl en nästan helt vit bullterrier i ett barnprogram som hette Doris? Har för mig det, och det passar :)

Jag tycker det är kul (och fint) med helt vanliga namn som tex Johanna som jag tycker din fröken skulle passa att heta :)

[Forest]
0

10,Jag säger att hon ser klart ut som en Thea ett namn som verkligen är fint dessutom jag tor hon kan bära det namnet väldigt bra :) Sicken sötkorv du har :)

zickan
0

Yes det verkar fastna mer och mer för thea :-)

Tangotime
0

Jag tycker det ser ut som en "Greta" Kyss

cosmonita
0

Fin liten tjej. Jag hade äran att äga en släkting till henne dvs Theas mormorsmors syster Buffalo Bulls Big Bertha Glad (Alltså syster till Buffalo Bulls Brown Sugar Babe)

Håller med om att tant- och gubbnamn passar bra till bullterriers Tungan ute