Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 3147 ggr
[Djurlinnea]
0

Allergivänlig?

Själv tror inte jag att det här är en allergivänlig blandras.

-lhasa apso

-shih tzu

-lagotto

Vad tycker ni?

Vill veta pga personliga saker ;)

tsset
0

Allt beror på vilken typ av allergi man har. Då de raserna är långhåriga och avkommorna dessutom kan vara lockiga(lagotton) så kan pälsen ha en struktur som vissa allergiker tål. eller ja, helt enkelt inte är allergiska mot.

[rightPAW]
0

Min syster är jätteallergisk men tål min rottis/amstaff och "våran" franska bulldog, så det beror helt på vad man är allergisk mot :P

[Djurlinnea]
0

#1 Okej ;)

#2 Okej :)

fridaas
0

Allt beror på vad man är allergisk emot, är det pälsen, saliven eller hudcellerna på hunden?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Padde86
0

En av mina hundar är en liten bishon havannaise/yorkshire terrier blandning. Och det är en blandras som anses vara allergivänlig.

Min bror och far är båda allergiska (min bror är väldigt) men han tåler den hunden… Han tåler även vår ridgeback MEN om någon av dom slickar på honom så får han kli och utslag direkt.

Som #4 säger, det beror på vad du är allergisk mot. Allergen finns i päls, urin, huden, salivet men i olika mängder i repsektive, beroende på vilken hund.

Det beror helt på personen och hundrasen

[Djurlinnea]
0

Det har gått bra med hunden för dom hitils ;) En riktig buse ;) Änsålänge har ingen av dom reagerat på den :)