Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1473 ggr
[Jemla]
0

Träningstävlingar agility?

Det verkar inte vara så mycket "agilityfolk" här inne på forumet (?), men jag provar ändå.

Officiella tävlingar är ju lätta att hitta i Tävlingskalendern, men jag tycker det är svårare att hitta inofficiella/träningstävlingar. Har en unghund som jag ska försöka debutera med under våren, men om det är möjligt skulle jag vilja tävla lite inoff. innan vi vågar ge oss ut på "riktiga" tävlingar.

Tänkte därför höra om någon har koll på någon klubb som ska ha en träningstävling (eller inofficiell) i agility under våren? Ska vara i Stockholmstrakten och helst under april månad (men tipsa gärna även om du vet någon i maj/juni). Hör av dig om du vet något. Glad

TinaH
0

Våran bk har varje torstadg sista månaden tävlingar inoff, då för både lydnad och agility.

kontakta din lokala bk.=)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[Jemla]
0

Jag sitter med i styrelsen på vår klubb (HU), och vi ska ha en träningstävling i april, men jag vill tävla mera och på andra platser. Glad Vår BK har ingen egen agilityverksamhet. Har letat runt på några av de närmaste klubbarnas hemsidor men inte hittat ngt.

Ändrat: Såg att du bor i Skåne, så jag antar att du är medlem i någon klubb där nere. Synd, lite långt att åka för så små tävlingar. Flört

lena1
0

Jag såg att du bor i Täby, finns inte ett tävlingblad som kommer från eran klubb, för jag har vänner som har tävlat inoff i stockholms området, västmanland med omnejd brukar också köra inoff på olika platser.

synd att din klubb inte har agility, ni kanske ska börja med det ;-)…

[Jemla]
0

Jag uttryckte mig nog lite konstigt. Jag är med i Täby HU och vi håller på med agility och ska ha en träningstävling. Vi delar "ställe" med Danderyd-Täby BK, och det är de som inte har någon egen agilityverksamhet.

Men vad är det för tävlingsblad du menar?? *förvirrad*

lena1
0

Då när jag var med i skk styrelse och aktiv inom klubben,så hade dom alltid ett utskick om både off och inofficellla tavlingar, det var så jag menade, kolla med dom som ni delar "ställe" med ;-).

TinaH
0

japp.

jag tillhör BjuvsBk.
Och har kört lite agility där.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[Jemla]
0

*putt* Ingen som vet någon tävling?