Sov gott Mischalands Cimbo
Igår skedde det jag alltid fruktat. Min bästa vän Cimbo lämnade oss i djup sorg och saknad. Han var världens vackraste schäfer och hans ögon var som djupa brunnar, mörkbruna och kloka. Tyvärr fick han bara bli 6 och ett halvt år men de åren vi fick med honom har lämnat ett sådant djupt avtryck att vi alltid kommer ha starka minnen av honom.
Han hade hälta pga artros i sin vänstra armbåge som bara blev värre, trots att han åt Rimadyl och fått sprutor som ska förbättra ledvätskan. Vi ville inte att det skulle gå så långt att han tappade sin livslust och glädje så I måndags fattade vi beslutet i samråd med veterinär och dagarna fram till igår var svåra med mycket oro och sorg.
Han fick somna in i knäet på min mamma på en mjuk filt medan jag och min syster klappade och pratade med honom. Allt var så fridfullt och han anade aldrig någonting.
Idag var första dagen utan honom och det känns så tomt utan hans kraftfulla närhet och den trygghet och kärlek han alltid skänkt oss.
Sov gott min älskade lilla bebis. 000814-070308
Usch.. :( Tråkigt!!
Jag lider med dig! Det är en sådan otrolig tomhet o saknad efter våra bästa vänner.
Men nu har han det bra igen och springer omkring på gröna ängar!
En tröstekram!
Ohhh jag lider med er, det är hemskt när ens vän lämnar en.
Många tröstkramar från oss
Jag känner med er, han var jättefin och hade säkert ett bra liv hos er, men nu mår han bra även om det är mycket tomt efter en sådan kamrat.
varma kramar
Lena
oj stackars dej. Tröstkramar till dej och din familj.
Hua vad tråkigt. Han var väldigt snygg
**MVH Cerrolyn
Jag lider verkligen med er. Det är det jobbigaste med att ha hund, att behöva ta ett sånt beslut och tvingas skiljas från sin vän. Men en liten tröst är väl att han fått några bra år med er, och att han nu slipper ha ont och kan springa och leka med andra hundar på andra sidan regnbågsbron. Många tröstekramar till dig och din familj !
fy vad tråkigt, men han har det bra nu utan hälta o springer på stora gröna ängar, leker o tuggar ben i massor.. sänder en stor tröstekram..
Usch, vad tråkigt! :(
Trötkramar till er från mig och Mexx..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst