Halsband
Hejhej, jag har börjat fundera på hur det känns för hunden när man ev drar/rycker i kopplet. Hunden har ju flera nerver och flera är väl "känsliga" vid halsen/nacken, eller har jag fel nu? Personligen använder jag helst selen för att slippa rycket eller vad man ska säga. Brukar aldrig "behövas" men ibland så.
Men vet ni ngt? Smalare halsband är väl värre? Hoppas att ni fattar vad jag menar :D
Skulle vara roligt med svar :D
ps. Har en Labrador hane, han är snart 1 & ett halft.

Jag brukar säga att man kan ju ta på sig själv ett stryphalsband och känna hur det känns att få ett ryck i det så kanske man förstår hur obehagligt det är för hunden.
Och ja ju smalare halsbandet är ju skarpare blir det då ett smalt kan tränga in djupare än ett brett.
Själv använder jag bara sele på mina hundar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
okej, använder sele och ett rätt tjockt läderhalsband :D Men sele är mkt bättre tkr jag. Men det håller inte pappa & mamma med om :/

En aning utanför ämnet, men är sååå nyfiken på vart er labbe kommer ifrån? 
_**/Mvh Anne
vad menar du?

#4 Jag menar att jag är nyfiken på vilken kennel den komemr ifrån (om den är från kennel)
_**/Mvh Anne
Vill helst inte säga det över internet, sorry 
#6varför vill du inte säga det?!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Därför att kenneln leder även till oss ägare & jag vill inte lägga ut efternamn eller ngt sånt. Jag får inte ens lägga ut efternamn för mina föräldrar (eller ngt sånt var jag bor osv). Därför vill jag inte säga kenneln eftersom vårt namn och lite tills finns på hemsidan. Ok?
#8okej då förstårjag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder sele hela tiden men om hunden bara ska ut på gården och göra sina behov så har vi bara ett halsband ;) Men han drar aldrig när han har det ;)