Tuggar på tassarna, varför?
Upptäckte nyss att Meya inatt har legat o tuggat/naggat/bitit i sina baktassar..
Hon hade en jästsvampinfektion under alla tassarna i början utav sommaren. Men den läkte bort fint.
Kikade under, runt och mellan allt tår, trampdynor, klor osv. Inge svamp så långt mitt öga kan nå i alla fall. Pälsen är vit och fin, inge äckel eller nått mellan trampdynorna som det var förra gången.
Eftersom att jag tidigare har gjort misstaget att överstimulera henne, drog jag ner rätt rejält på träningen.. Som nästan låg helt på is i några månader. Nu har vi satt igång lite smått igen. Men verkligen inte på långa vägar som innan.
Understimulans tvivlar jag på att det är också. Då vi är ute och går en långprommis i rask takt (där hon ska gå fint bredvid mig, utan att fara runt, stanna o nosa osv) på ca en timme/dag. Vi busar i hundrastgården säkert en halvtimme/timme också. Och sen blir det lite träning på det.. Ca 10-15min.
Men så till frågan igen då. Är det någon som har en aning om varför fröken tuggar på tassarna?
Värt att tillägga är ju att hon endast gör det på natten.
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Kan ha tråkigt..
Hon kan mycket väl ha en lite infektion kvar i tassen. Och då kan det hända att hon biter sönder tassen för att det ska "gå över" Eller så biter hon bort hela tassen för att den är infekterad.