Hur gör ni?
Jag later min hund sova var han vill , ofta blir det att han gar runt en runda till alla familjemedlemar checkar att allt ar okei sedan kommer tillbaka till mig hoppar upp i sangen och sover =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Min hund sover var hon vill. Hon sover bara i sin säng på dagarna. Övrig tid ligger hon i soffan eller under vårt täcke i sängen.
De får sova vart de vill, där det finns plats.
För närvarande sover hundarna på sin sida av soffan, även om nätterna.
Mina får sova vart dom vill i huset eller ute om dom vill det, dörren är alltid öppen så dom kan komma och gå som dom vill
när jag säger att det är okej får dem vara i sängen. I soffan har de fri tillgång så att säga men just sängen, där vill jag ha koll på mängden fästingar och skit innan de får hoppa upp.

Både hundarna och katterna får sova i sängen på nätterna, på dagarna sover de mest i soffan eller på golvet (även om bädd finns tillgänglig)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 Haha! Den där stilen har min hane också..
Mina får ligga vart dom vill, på natten ligger dom alltid i sängen 

Min hund får INTE vara i sängarna, sofforna eller i andra möbler.
Jag gjorde det misstaget med min förra hund (för börjar man låta hunden sova i sängen så är det kört sen). Så jag sa direkt att vår nya hund inte får vara i möblerna. Dessutom är han så stor att det blir både obekvämt och väldigt smutsigt om han skulle vara i sängen. Han sover tryggt och bra i sin stora biabädd som står precis bredvid min säng.
Vi låter inte våra hundar sova i sängen heller. Dom får sova på sina bäddar. Dock händer det att jag själv går och lägger mig på kvällarna och halvsover/myser nån timme hos dem istället.
I sommras när familjen var bortrest till Malmö(släktingar) och pappa var hemma och var hundvakt till en annan gammal hund, förutom våra 2 egna så var den hunden van vid att vara uppe i möbler.
Så när mamma kom hem (städtokig som hon är) och hon var tvungen å tvätta filtarna och alla sängkläder 3-4 gånger och hundhåret fortfarande inte gick bort så blev den regeln ännu stängare 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Hos oss får både katterna och hundarna sova i sängen med oss om de vill det.

Jag har två små vovvar, 35-40 cm o dom sover i sängen, men vill de sova någon annanstans är de helt ok.Den äldre blir ofta för varm under täcket o går då o lägger sig på gästsängen en stund för att sen återkomma.
Jag har ingen hubd, men jag vill ha en. Om jag hade en så skulle jag inte låta den vara i möblerna. Men sådant tycker jag att man bestämmer helt själv.
Alla mina djur får vara där vi är. Men hunden väljer nästan alltid sin hundbädd före våran säng 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Katterna får vara i soffan men inte i sovrummet överhuvudtaget, hunden får inte vara i några möbler men sover i sin korg med oss i sovrummet. Tittar vi på tv ligger hon oftast vid våra fötter på den lurviga mattan:)
Min hund får inte vara uppe i några möbler! Hon är så stor och hårig att ingen annan hade fått plats plus att det hade varit världens skitigaste och hårigaste möbler som någonsin existerat. Hon ligger för det mesta i sin biabädd och på golvet när hon vill ha det svalt. Visst var det svårt att motstå att ta upp henne i sängen och soffan och gosa när hon var valp men jag har aldrig varit gladare över att jag aldrig gjorde det och höll fast vid min regel. Så mycket skönare med ohåriga möbler. Hon har dock fått ligga i vissa avdankade soffor tills de skulle slängas, men hon visste att det bara var där och ingen annanstans.