Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2169 ggr
EmmaVarg
0

har fått hem valparna :)

Nu har vi varit och hämtat två hundvalpar (pitbull) och gud så mkt energi dom har :O sitter aldrig still bara går och biter i allt dom hittar, går och kissa & bajsar varje minut och skäller & gnäller när dom inte får som dom vill, och eftersom vi redan har två hundar som är ett år så börjar valparna jaga dom och vår katt. Dom är verkligen svår att få lugna, måste lägga dom i hundburen så dom inte kan springa iväg(den är ca en meter) och sätta på musik, då somnar dom. Dessutom är en av valparna mindre,magrare än den andre och dens päls är tunnare, finns det något att ge honom så att han växer ikapp honan eller ska jag bara låta det vara ?

och så skulle det vara hemskt snällt om någon här kunde ge tips på hur man lär dom att INTE bita i saker dom inte får bita på .

hur ska man göra med dom om natten? vi hade dom i buren denna natten men dom gnällde så mkt så jag satt vaken halva natten pga att jag inte kan lämna dom utan uppysn.. och en fråga till, vad är det snabbaste sättet att lära dom att kissa/bajsa på tidningarna och ute? dom går alltid och gör sitt på mattorna och mamma blir INTE glad Foten i munnen

[Hilo]
0

Pitbull - nu blir jag nyfiken vilken kennel du hittat dem! Skrattande
Är såld på pits, och är riktigt intresserad när folk får hem rasen!

EmmaVarg
0

#1 jadu :) vet jag faktiskt inte vi fick dom av min pappa jag tror att det var någon privatperson  :)

[Hilo]
0

#2 Står ju i stamtavlan annars Glad

Katti
0

Ojojoj, två ettåringar och två valpar på samma gång, och av en sån ras dessutom… Ni har riktigt mycket jobb framför er, men lycka till (på riktigt, och inte sarkastiskt!). Hur gamla är valparna?

EmmaVarg
0

#4 dom är 6 och en halv vecka, dom kunde inte stanna hos deras riktiga hundmamma för hon inte gav dom mjölk och bet på dom(?)  men som som ägde dom gav med nån mjölk som vi skulle ge dom i två veckor.

[Hilo]
0

#5 Fått reda på vad som står i stamtavlan? - Föräldrarnas härkomst alltså Glad