Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3873 ggr
vilsenkattunge
0

MH-test

Hej allihopa!

Jag har en Australian Shepherd på 1½ år och till helgen är det dags för vårat första MH-test. Jag har aldrig gjort ngt innan själv heller. Så dörför undrade jag om ni kan berätta vad jag har att vänta mig och om det finns ngt förutom att hålla mig lugn att tänka på ?

Tack på förhand!

Katti
0

Sök på google och youtube så hittar du filmer som du kan titta på. Det är ju lättare att vara lugn om man vet vad som kommer att hända! Tänk också på att det inte är ett test utan en beskrivning. En beskrivning av vad man kan se just den dagen. Du har en person som går med dig hela tiden och förklarar vad som ska hända och vad du ska göra och inte göra.

Om du inte går som etta eller tvåa så gå med en eller ett par hundar före er. Det är väldigt lärorikt!

Njut av en dag i hundens tecken så ska du se att beskrivningen går bra!

Zebben
0

Du får hjälp på plats. Jag hittar inte länken just nu. Men kolla på den här så får Du ett hum MH

Och kom ihåg! Det är samma hund som Du har med Dig hem som Du kom dit med.

Ha roligt med Din hund. Se det inte som en test för att se om Din hund är godkänd eller inte. "Provet" är en beskrivning som ovan skriver. Domarna är bara där för att skriva ner VAD Din hund gör, inte hur, var och varför den gör som den gör. SÅ det handlar INTE om att Din hund ska göra rätt.

vilsenkattunge
0

Hejsan!

Tack båda för hjälpen!

Jag ska kolla informationen jag fått! Och jag kommer tycka precis lika mycket om min hund som jag alltid gjort oavsett vilket resultat hon får!

Mvh Emma

Catnap
0

Vad kul med Mh! Jag har aldrig varit på ett Mh och är så nyfiken på vad min hund får för resultat på beskrivningen om han reagerar som jag tror. Självklart är hunden lika underbar oavsett resultat, men det är onekligen spännand etat se om kullen är jämn osv. Glad

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

vilsenkattunge
0

Jaa, precis!

Ville bara säga att det gick såååååå bra :D !

Hon var extremt duktig och fick "bäst" resultat i kullen (enligt mig :D ) med en 2:a på skott ! Fick även beröm för ett bra ledarskap så nu är lyckan gjord!

Lycka till med era MH-beskrivningar!