Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 688 ggr
Heda
0

vad ska jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HejHej!!

Var ett tag sen man var inne här å skrev,har för det mesta läst vad ni har skrivitGlad 

Min lilla tik på 9 år har börjat få lite problem med sin lilla nos,den har börjat bli igen täppt av snor å skit/:

Så hur ska jag göra rent den?ta en tops och badda med vatten?vill ju inte skada henne,men bort måste ju de.

tacksam för svar//Mvh//Emma

Heda
0

Glömde också att skriva att hon värkar ha "trånga luftrör"rätta mig fall jag har helt fel nu,men hon snarkar som en gnuu,och låter lite "krasslig"när hon andas,detta har hon alltså haft hela sitt liv,och vetrinären har jag inte fått ur något vettigt man kan göra åt det:D

Malin-A
0

tops kan nog funka men man får nog va väldigt försiktig så man inte råkar peta in den för lång, eller att hunden rycker till med ansiktet så att man råkar trycka in den hårt..

Lotta
0

Jag tycker ju förstås att det låter konstigt, vad är det för ras? Har aldrig varit med om det, men jag kan ju aldrig tro att en frisk hund ska få så där Förvånad

gwen
0

På apoteket finns koksaltlösning (vid nässprayshyllan) både med manuell pump samt med gassprayflaskepump. Den på sprayflaska borde funka bra. Om gångarna är lite täpta kanske det kan lätta upp det hela, om det typ rör sig om en "förkylningssnuva" som är tillfällig. Annars kan det ju vara noskvalster, det kan de blir snoriga av. men då fnyser de ofta åx genom näsan, fnyser och frustar… detta måste behandlas av veterinär och är rätt knepigt att bli av med. Lycka till…

gwen
0

Byt veterinär och få ett annat utlåtande om hunden verkar störas av det… vilket den säkert gör! :-)

Puzzel
0

Kolla om hon har feber eller dyl min schäfer var snorig och rosslig jag trodde det var noskvalster men det visade sig att han ahde dubbelsidig lunginflammatin. lycka till o hoppas att det inte är någon fara.

TinaH
0

Det var inget dumt förslag Gwen kom med! =)

Men frå jag fråga en sak??
Jag tilltade på bilden……
Har laddaren nån ting med hunden och göra….jag menar, är hon "uppladdningsbar"?? =))

Lycka till

och pussa henne! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Missy
0

Själv har jag en snorsug, en sån man har till bäbisar.

lena1
0

Håller med Gwen här, noskvalster är vanligare än vad man tror…

Lycka till…