Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 4472 ggr
Damon
0

hund och kanin

har fått valpen idag och undrar om ni vet hur jag kan få min kanin och valp att gilla varandra

Fridaaaa
0

Låta dem lukta på varandra genom bursgallret först några dagar, sedan genom kompostnät och sedan kanske hälsa när valpen är kopplad så att den inte mosar kaninen. Vad är det för hund och kaninraser?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tangotime
0

Och belöna valpen så fort den inte visar kaninen något större intresse. Om det nu är så att du vill att hunden inte ska bry sig om kaninen.

Damon
0

kanin dvv valp cocker

Zebben
0

Som nr 1 skriver. Låt dem bekanta sig genom buren först. Sen genom att låta valpen se kaninen när den rör sig. Men jag skulle inte ha valpen kopplad när de ska hälsa på varann. Ett halsband på valpen är ok, men inte kopplad. Om valpen får för sig att leka med kaninen eller springa efter så skulle jag hindra den vänligt men bestämt.

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lät hunden vara i samma rum som kaninen, i början var hunden mer rädd för kaninen och det gick bra bara om kanin fick vara där hon vela vara. Efter ett tag gick de hur bra som helst ihop, (de fick träffas i små omgångar) och belöning till båda när de var snälla mot varandra, kaninhonan fick en kull den 100703 och kaninmamman accepterade att hunden fick vara med hennes bebisar, Nu busar kaninungen som jag behöll med hunden hela tiden. jätteroligt att se.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Damon
0

Tack alla för era svar ska försöka att få dem tillsammans

Doriis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För min hund och kaninen var det självklart att dom skulle va tillsammans! dom kunde vara ute i hagen tilsammans i flera timmar, och Bamse skulle aldrig göra kaninen något. Fast vissa är det ju inte självklart för, kaninen kan ju bli rädd och hunden kan skrämma upp den. Så man får försöka ta steg för steg, främst få kaninen att inse att inte hunden är farlig och få hunden att inte va för på kaninen så kaninen kan acceptera hunden. Lycka till!