Videoklipp: Rasernas undergång
Jag vet inte om det redan har länkats till detta videoklipp här redan (hittar det i alla fall inte) och ber i såfall om ursäkt för upprepning.
Om inte tycker jag att det vore intressant om ni kollade in detta klipp om "Rasernas undergång" om det är någon av er som missat det:
Jag känner mig själv ytterst berörd av denna dokumentär. Jag har ingen hund själv (familjen har dock en goldenblandning som ligger mig varmt om hjärtat) och hade därför ingen aning om att det var såhär illa med hundraserna.
Ush, hemskt!! 
Blir så jävla ledsen när jag ser schäfrarna… Den här dokumentären berör verkligen… Ush.
detta är ju gammalt klipp/dokumentär väl? känner igen den.
Men nu får inga dommare döma hundar som är sjuka så som andnings svårigheter elr slutande ryggar m.m
Måste bara kommentera igen, varför avlivar man inte hundar med sådan kraftig epilepsi som boxern har i dokumentären? Jag skulle aldrig klara av att se min hund så 
Klarar inte av att se mer alltså.. Tycker det är helt fruktansvärt.
#3 Gäller det även schäfrarna?
5 ja alla hundar som har defekter m.m får inte domarna ut se som schampion m.m dem får inte dömma s¨åna hundar,
Mopar schäfrar boxer frallor ja massa tibbe m.fl dem hundar som har svårt med saker får dem ej dömma.
tror de e sen 09 elr om de va 08 dem slutade med det.
#6 Gud vad bra! Så det finns inga schäfrar som har rumpan i backen längre?? Eller ja, det finns kanske men inga som får ställas ut då?
6 dem schäfrar som vart döma å som får gå i aveln med rumpan i backen får dem använda men dem får inte döma valpar m.m som har såna svåra grader nu.
Men alla hundar som får användas i aveln innan 09 fås använda nu. Men efter 09 får inga domare döma hundar, valpar som har defekter.
Så uppfödare kan fortfarande använda dessa hundar.
haha känner ja får lite svårt att förklara men hoppas du fattar lite va ja menar :P
#8 Men då är det ju ganska bra iaf, att dom gjort någonting åt det… :)
9 det är jätte bra! om ca 50 år kanske vi har friksare hundar! håller tummarna på de i alla fall
#10 Det får vi verkligen hoppas! :)
Vad hemskt ser det vad sund om hundarna dom fick anfal jag har sett de det inte roligt ser det det är sund om hundarna dom har intryckt nos har svår andas