Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 7552 ggr
Tangotime
0

Alternativ till vattenskål?

Nu har jag torkat vatten i hela köket och dragit ut kyl och frys och torkat där under, för andra gången. Dottern välter uppochner på skålen och hundarna har råkat välta den dom också. Så nu undrar jag… finns det något alternativ till vattenskål? Ex flaska man skruvar på väggen eller nåt? Det måste vara något i låg höjd efter som jag har både smått och stort. Och det ska inte gå att hälla ut vattnet!

Någon som har en idé?

TacoBelle
0

Skaffa en stor tung keramikskål så kan varken dotter eller hund välta den.

tovvi
0

på hundgården i lumpen vet jag att vi hade som en stor metallring som satt fast i väggen som vi hade en stor hink i. kanske kan finnas något liknande i mindre variant man kan hitta någonstans?

Jo förresten, i utestallarna hade vi ju faktiskt mindre skålar, och där de inte var såna med uppvärmningsfunktion va de bara en liten metallring man skruvat i väggen som skålen sattes i.

Men det går ju i och för sig att putta ur skålen om man putttar underifrån.. Men sätter man den lågt så borde de ju funka :)

Fråga mig inte var man får tag i det, men det finns ju bedömt iallafall :)

[Vanora]
0

Kanske funkar det med en vattenskål med skvalpkant. Dem är svåra att få ut vattnet ur om man inte tar av skvalpskyddet, vilket sitter hårt. Vi har en sådan i bilen till vår hund.

Tangotime
0

Keramikskål fungerar tyvärr inte, det har mamma och pappa en och den lyckas hon lyfta kanten på tills den välter. Och en som man skruvar i väggen har jag funderat lite på, men tyvärr tror jag att hon kommer på hur man får loss den ganska snabbt.

Jag har ju iofs en sån skål med skvalpkant som jag kan prova. Men det går ju att hälla ut vattnet om man vänder den uppochner…

jenmjao
0

Jag har en liten balja med vatten för alla mina djur som byts ut varje dag, den är svår att välta för vattnet gör den ganska tung. :)

TacoBelle
0

Men om du köper en sån metallställning man skruvar fast i väggen och en tillhörande vattenskål i rostfritt stål.

Så är det ju bara att borra två små hål i var sida på kanten på skålen. Och sedan fästa skålen med hänglås eller karbinhakar till ställningen.

Denna t.ex. Väggmonterad skål

tovvi
0

#6 hahaha, skulle vilja se besökares min om de inte vet anledningen till varför man har en vattenskål som sitter fast i väggen med hänglås Tungan ute

men då borde de ju iallaflal inte gå att välta den Skrattande

Tangotime
0

#6 TACK! Du har räddat vårt nya parkettgolv! Jätte smart!

TacoBelle
0

#8 Så lite så! Kul att jag kunde hjälpa er. Glad

Scully
0

Annars går det ju att skaffa en sån här matbar.

Den är ställbar samt så har du en låsmekanism som förs över kanten på skålarna och gör att de ej kan lyftas ur. Har haft en liknande som jag var supernöjd över.

Tangotime
0

#9 ObestämdMan får aldrig vara riktigt glad…. Min man har satt stopp för att skruva upp en sån på väggen… "Vi har faktiskt ett helt nytt kök, jag har ingen lust att skruva upp en sån ful sak här." Snickare säger jag bara….

Funderar på om jag kan ha vattnet någon annanstans. Första tanken är ju tvättstugan, men vi har ingen ledig vägg som är tillräckligt bred Gråter

tovvi
0

hallen?

jag ställde frågan här en gång också angående att min hund dränkte köket när hon drack (typ skvätte jättemkt, plus tog halva skålen med sig i munnen och droppade över hela köket), och då var det en som sa att hon haft samma problem och att det slutade mmed att hon tröttnade och ställde skålen i badrummet där hunden kunde få slafsa mycket den ville. Kanske kan vara nåt? Där "ska" det ju bli blött på golvet..

Fridaaaa
0

#12 Så har min sambos mamma gjort, ställde den i duschen XD då kunde hunden slabba ut hur mycket vatten den ville utan att det gjorde något.

Men har nu TS småbarn kanske det inte är så bra att ha badrummet öppet? Barn är snabba att ta saker dem inte ska :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TacoBelle
0

#11 Men du kan ju köpa en ställning man ställer på golvet (det finns stabilare ställningar än de som bara är stålpinnar, dock rätt dyra) och sen borra hål i skålen och fästa den i ställningen som jag skrev. Så slipper ni borra upp ställningen på väggen.

Men är din man SNICKARE? Då kan väl han snickra ihop en snygg ställning till skålen!

Det ska jag be min morfar göra till min hund. Jag har värsta planen, haha. En snygg träställning på ben (för att man ska kunna städa under och för att det ska vara en bra höjd till min hund) med hål uppe på, ett för vattenskål och ett för matskål. Sen ska jag betsa ställningen i en fin mörkt ek-brun färg som passar till mitt kök, lacka den så den håller för väta, sätta dit plexiglas framför och på sidorna som stänkskydd, genomskinlig plastduk under den för att skydda golvet och så ev. några slags låsgrejer så skålarna sitter på plats.

Jag kan göra en ritning om du vill se hur jag menar. Glad

Tangotime
0

Vilka underbara idéer ni har! Tack så mycket! Badrummet låser vi till ibland när hon är på väl klåigt humör. Inte för att hon tar saker utan för att hon spolar ner saker! Så där kan det vara dumt att ställa skålen efter som jag vill att dom ska kunna ha fri tillgång till vatten. Men hallen. Mm, får klura lite på det. Risken är ju att dottern tycker det bli ännu mer intressant om man ställer en vattenskål där. Men då får jag väl skruva fast den i våra ny renoverade väggar i stället Cool Ville har ju redan tuggat sönder hallen för oss så där kan det ju knappast göra så mycket med ett par skruv hål!