Hjälp
Jag har en hanhund ute på foder hos en god vän, han är 15 månader o en blandras schäfer, rotweiler o bordercollie. den senaste månaden har han blivit opålitlig. När min vän är med är han världens gulligaste snällaste hund man kan hitta men om hon så bara vänder bort blicken hugger han utan förvarning om det kommer nån tillräckligt nära. Hon känner att hon inte kan behålla honom o jag kan absolut inte ha honom. Vill omplacera honom men går det?? o vart vänder man sig. Är helt rådlös. Tacksam för alla svar
Jag vill inte vara elak, men är den opålitlig som du säger är det något fel på din hund. Ta kontakt med en veterinär och titta igenom den om den kanske har ont någonstans. Ta även kontakt med en hundtränare som "kan" hund. Fortsätter den att bita så anser jag att din hund ska sluta sina dagar innan något riktigt otäckt händer.
Du har 3 olika raser i din hund. Två rätt skarpa + en vallande energiknippe. Kanske den inte får den stimulans den så väl behöver. Så här går det ofta med BC inblandat.
Ledsamt för dej, men jag hoppas det löser sej på ett eller annat sätt.
det verkar vara din vän som han ser som sin ledare, och det är väll du som ska vara det? eftersom det är din hund… varför kan inte du ha honom? kan det vara så att han känner sig otrygg när din vän inte är i närheten? du kanske ska prova att få bättre kontakt med honom… eller har ni bra kontakt? känner han sig trygg med dig? litar han på dig? jag har en hund som inte kände sig trygg om andra hundar kom i närheten, han morrade och skakade, jag kastrerade honom och det fick honom att slappna av mer. hugger han efter människor oxå?