Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2301 ggr
Sweeeet
0

Hjälp! Foder ???

Nu är det så här att min lilla tjej på 1,5 år har gått ner jätte mycket i vikt då det var en period då hon inte åt som hon skulle. Nu äter hon för fullt men går inte upp i vikt och jag känner hur benig hon börjar bli. Jag går ut med henne 4 ggr om dagen och oftast så blir det runt en km på varje promenad. Hon har jätte hög förbränning och tycks inte lägga på sig av det nu varande fodret vilket är doggy. Så jag hundrar om det finns ett Torrfoder som är bra för hundar med hög förbränning. Funderat på att börja mer Robur men jag är inte helt säkert. Tips?

Katti
0

Det är inte vilket märke du har som avgör utan du ska titta på andelen protein och fett. Så mycket som möjligt ska det vara av båda delarna! Det är ingen större idé att ens titta på de billiga fodren då de mest innehåller kolhydrater i form av säd. De foder jag menar bruka heta Active, High energy, Professional och liknande. Valpfoder är också bra!

Låt övergången till nytt foder ta några veckor. Jag antar att hon är avmaskad?

Taxelina
0

Det stämmer väldans bra det #1 säger. Jag använder Doggy proff extra till våra arbetande hundar och det står dom sej väldigt bra på. Kommer inte ihåg nu vad innehållet säger, men det är rätt kraftigt i både fett och proteiner.

tsset
0

Utöver det som redan sagts så tänk också över hur du motionerar henne - ren motion i mängder ger ju ingen ökad vikt, då är det bättre att fokusera på att bygga muskler. Sen vet jag inte hur stor din lilla hund är och hur mycket en km per gång är för henne, men för att poängtera en skillnad i att röra på sig och att röra på sig…

Tillsammans med matförändring - se till att hon får möjlighet att bygga muskler. gå i lågt vatten, i terräng, uppför och nedför, med vikter osv. osv.