Äldre hund med valp?
Vi planerar här hemma att utöka familjen med en till hund, en golden retriever, men vi funderar på hur det egentligen fungerar då vi har en husky, med motionen. Kan man ta den lille valpen med sig i någon särskild ryggsäck eller väska, eller ska man lämna den hemma? Och isåfall, hur länge vågar man lämna en valp? Första hunden ensamtränades med några minuter i taget bara, som sen ökades. Det tar ju såklart tid, och då känns det nästan lättare att ta valpen med sig, eller så får vi ta varannan tur med hunden. Men har ni några åsikter, råd eller tips så välkomnas de.

Det finns "barnvagnar" för små hundar och valpar. Väldigt praktiskt. Vet också en tjej som band ett sönderrivet påslakan som en mitella och bar valpen där i när hon motionerade sin vuxna hund.
En Golden växer ju ganska fort så att investera en massa pengar i "barnvagn för hund" hade jag skippat! Bära kan man ju göra dom första veckorna, men sen blir det tungt! När jag haft valpar så har jag anpassat promenaderna efter den på dagarna och när vi är två hemma så går en med den vuxna hunden och en tar valpen. Det har fungerat för oss. Men jag vet ju inte om din Husky klättrar på väggarna om den inte får gå rejäla promenader varje gång ni går ut. Men det kanske går att aktivera den lite mer mentalt dom månaderna som det tar innan valpen kan förja med på lite normala turer?
Har ni trädgård som hundarna kan vara lösa i så kanske du kan aktivera den vuxna hunden där lite extra medans valpen är lös.