bra aktivering för en aktiv vovve
Har du en hund som är"sjövild"fastänn du varit ute på promenad….Då är "leta godis"en bra aktivetring….Göm godis runt om kring i rummet,eller ute,låt sedan hunden få nosa på en godis….. o sen är d bara för hunden att leta.Bra o effektiv rolig träning för din vovve stor som liten
Ska ut i skogen idag så min kille ska få prova på det så han får använda huvudet lite :)

Jag brukar kasta ut en handfull godis i gräset så får min tik leta :) Och lägger godis under tex. genomskinliga burkar som hon får kämpa sig fram till, även lägga godis i en toarulle tillsammans med lite toapapper och trycka till ändarna, då har hon lite att jobba med :)

Det var någon här på forumet som tipsade om att riva sönder ett lakan i långa strimlor. Sen lägger man i godis allteftersom man gör en boll av lakanet. Detta har jag testat och det var mycket uppskattat. Tyvärr så tog det inte så lång tid för min lilla kille att lyckas rulla fram alla godisar…men lite trött blev han ändå!
#3 kan du utveckla? =) Lät intressant

#4 Javisst! Ta ett gammalt lakan och klipp/riv så att det blir ett enda långt "tygsnöre" (eller vad jag ska kalla det
) Allt ska i alla fall hänga ihop. Sen börjar du i ena änden och virar ihop laknet till en boll, och med jämna mellanrum lägger du en jättegod godis. I början kan du putta till "bollen" och visa att det finns godis i om hunden har svårt att komma igång själv.
#5 typ som man nystar ett garnnystan?
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#5 Ahaaa :o