Träning hemma
Tränade lite hoppning med Ante hemma på baksidan iförrgår. Han älskar att studdsa och hoppa så agility passar honom perfekt. Vi har precis avslutat en nybörjarkurs och jag hoppas på att vi får gå en fortsättningskurs snart.
Passade på att knäppa lite kort på busen. Det slutade med att vi körde lite höjdhopp, då han är väldigt bra på att hoppa högt. Hindret blev ca 55 cm högt.
Innan vi började hoppa tränade vi lite på slalom också. Ante börjar bli duktig på det, men det är långt kvar innan han är så snabb som dom i Globen ;)
Vilken härlig kille :)
Oj vad högt han hoppar! Han ser ut att gilla det med

RubHel. Vilken höjdare, riktigt agilityämne. Fina bilder va det också.

högt han hoppade och verkade verkligen gilla dt..! =)
söt va han också (:
Tack för trevliga kommentarer 
Ja, hoppa är det bästa han vet och han är expert på det. Han och brorsan studdsar upp och ner dagarna i ända.. ungefär.
WOW! vilken studsare, han ser så härligt käck ut över hindret 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Vilken hoppare! :D
Måste få lägga in en bild på en hoppande Mexx också.. Väldigt dålig bild, men jag älskar stilen han har..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jisses vad högt han hoppade, en riktig liten agilitystjärna där :P
#11 Härlig bild! Håller med, stilen var störtskön!
Idag hoppade lillvoffen 68 cm =P Nästan personligt rekord. Som högst har han hoppat 75 centimeter. Det var med ett nödskrik som han lyckades hoppa upp helt själv på studsmattan som står ute i trädgården.

Vilken gullig agilitystjärna du har RubHel!
RibHel
Hur högt var det hindret?
hur gammal är din hund och vad är det för ras?

Ohh, Jävlar xD
Vilket hund asså!
Han är skapt för agility tror jag <3
Önskar att Ludde hoppar så där
högt i framtiden xD
#16 Hehe jaa han är en riktig höjdhoppare. Och snabb är han också. Tråkigt nog blev det ingen fortsättningskurs i agilityn. Ska försöka hinna med att gå på en när jag får körkort så jag kan utveckla hans kunskaper =)

har ni tränat på Bro-Håbo?
-De har ju kurser mm
Han e så himla fin eran Ante:)
Och för den som har lite tråkigt där hemma har jag faktiskt gjort en video med dessa små hoppande hundar ;) Jag tycker den är ganska underhållande :P
http://youtube.com/watch?v=KlUimUbt8sE
Hihi den var underhållande. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Enzo ser ut som min Nelli! Jättekul att se filmen!

#0 Jag vill bara berätta för dig att din hund ser ut som en Small/medium och ABSOLUT inte en större än large.Det är INTE sunt för hunden att hoppa sådär högt även om det lockar att testa.Det är inte kul att se ryggskador och benskador redan som unga på dem.Du förstör hela hundens liv om du låter den hoppa sådär högt.Du får snällt hoppa höjderna som det är i agility reglerna:eftersom det ser ut som en medium så kan man väll säga runt 35 cm högt.Ha det bra.
Vilka häftiga bilder och filmen var jätte läcker :)